lørdag 11. mai 2013

Lexie fyller 8 år!!

Tenk, i dag er det 8 år siden verdens beste Lexie ble født! Jeg husker veldig godt den dagen vi hentet henne hos Nina og Jimmy i Danmark. Hun var så vidunderlig søt og så ut som uskyldigheten selv. Vi skjønte ganske raskt at her var ei lita dame med egne meninger! Hun viste virkelig at hun var en vakthund, helt fra første stund. Vi hadde på den tiden Connie og Philip. Begge dro på årene og vi hadde helt glemt hvordan det var å ha valp i hus! Og attpåtil en ØP... Oppvåkningen var brå og i de første to årene fikk jeg nok noen grå hår, ja... Hadde vi fått en villhund i hus, eller var de to gamle nærmest for utstoppet å regne...? Men Lexie ble voksen til slutt og enklere hund skal man lete lenge etter! Det eneste hun ikke liker, er innpåslitne fremmede hunder og når fremmede prøver å ta på halen hennes. Da gir hun beskjed, men ellers er hun godheten selv.

 Skjønneste jenta fikk en svær godteskål!!
 
Resten av gjengen er veldig misunnelige, men Lexie er flink og delte med dem alle. :-)
 
Ellers går det veldig bra med alle de små. De vokser og vokser... :-) Nå er det ikke lenge til de åpner øynene og det gleder jeg meg til!! Snart er de ikke små flodhester som sover og spiser! Etter at øynene åpnes forandres de til små valper som vingler rundt først for så å lære kunsten å gå og løpe. Da er de skjønne, da!! Om halvannen uke eller så, flyttes de inn i spisestua hvor de får bedre plass og kan få hilse på resten av gjengen. Det blir stas, tenker jeg!
Men foreløpig er de altså små sovende flodhester.... Veldig skjønne, sådan!!
Det begynner å bli vanskelig å få veid dem nå... De virrer noe helt utrolig og vokser liksom ut av skåla de skal ligge i på vekta... Hmm... Jeg hadde tenkt å veie dem hver dag frem til de er to uker, men nå er jeg ikke helt sikker på om det lar seg gjøre. Kanskje må jeg kjøpe ny vekt?
 
Her er dagens bilder:
 
 Etegilde i melkebaren!
 
 Tango viser maisen!!!
 
 Arna er mett...
 
 Donna er også mett..
 
 Donna og Arna
 
 Plutselig trillet Donna avsted og jeg fikk enda et maisebilde!!!
 
 På papiret skal han hete Tilmour, men barna vil at han skal fortsette å hete Frodo til vanlig! :-)
 
 Enja og Arna
 
 Tango og Gudrun (Fremdeles med melk på ryggen...)
 
Donna
 
Ha en fin kveld! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar