lørdag 4. mai 2013

Dag 3

Da jeg gikk og la meg i går, var det mye mindre kaving fra Aylas side. Hun fant en god stilling og alle valpene lå og sov inntil henne. Jeg tok sjansen og la meg og våknet ikke før morraen!! Ikke fritt for at jeg spratt opp og tente lommelykta! Men alle valpene lå og sov og det hersket harmoni i hele valpesenga. Tenk, ei rolig natt uten at jeg hadde vært våken!!!
Harmonien har holdt seg hele dagen. Ayla er mye roligere og har til og med vært ute noen ganger. Hun har også vært tungt på do, så jeg tror hun føler seg MYE bedre enn i går. :-) Hun ser ut til å vokse med oppgaven som mor og tar alt mer med ro i dag. Som alle førstegangsmødre, så var hun litt bekymret når valpene pep. Hun skjønte ikke alltid at de kanskje bare måtte tisse, hun trodde de ville flyttes på. Nå derimot, virker det som om hun ser det an litt og ender opp med å stelle den litt istedet for å flytte den. Jeg må jo også innrømme at jeg flytter dem litt for henne også..
Jeg mente jeg hadde vært flink når det gjelder Blaudis i går, men da de ble veid i dag så er jeg ikke så sikker lengre.... Mens de andre valpene hadde lagt på seg mellom 36 og 66 gram siden i går, hadde Blaudis bare gått opp 16 gram.... Det er ikke mye... Men hun går opp i allefall, så jeg har godt håp om at hun skal bedre seg etterhvert. Som sagt så har Ayla vært ute flere ganger i dag og det er bra. Valpene sovner og hun får en liten pause og mer melk. Hvis jeg så får puttet Blaudis på en pupp når hun kommer inn igjen, så er sjansen stor for at hun får litt mer hver gang i forhold til i går.
Valpene sover mer nå. Det er tydelig at Ayla har mer melk og at de er fornøyde over lengre tid.
I dag kom Ayla til og med og ville leke med pinne! Det gjorde vi, en liten stund. Hun fikk utfolde seg med tre fire kast og elsket det! Etterpå ville hun rett inn til valpene igjen.

Jeg har ikke tatt så mange bilder i dag. Tenkte jeg ville ha bilder av valpemaiser, men her er det ingen som skal ligge søtt på kommando, nei!! Noen bilder ble det likevel. :-)

 Frodo ligger henslengt...
 
 Godt at mamma passer på, da..
 
 Øverst Donna, oppe til høyre Cesar, nede til venstre Arna, midten høyre Gudrun
 
 Gudrun viser valpemaise!!!! :-D
 
 Arna
 
Arna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar