lørdag 25. mai 2013

24 dager

Endelig en fridag!! Har tilbragt den for det meste i valpegården, kjenner jeg... Valpene reagerer på babbel nå og kommer vrimlende! Jeg tør hverken sitte eller stå, så da må man bare fortest mulig legge seg ned så man ikke knuser noen tåser. De er jo bare så vanvittig søte så jeg får jo lyst til å knuseklemme dem etter tur! Men det gjør jeg ikke. De er jo ikke helt sikre på hva dette store merkelige vesenet er enda, så det blir på deres premisser. Jeg klør på maisen og under halsbåndet for det er så godt! Og så babler jeg hele tiden.... Frodo og Gudrun har begynt å susse tilbake!! Åsså logrer de med halene sine! Tango skal gjerne krype inntil og så sovner han... Sukk! Donna vil opp på ryggen min... Hun strever og strever, men det er så langt å falle ned så jeg hjelper henne ikke. (Ja, det er langt å falle ned selv om jeg ligger på magen!!)
Jeg har ligget der inne store deler av dagen og det er ikke fritt for at jeg føler meg som en strandet hval... Når jeg reiser meg opp må jeg liksom bøye ribbeina inn i riktig posisjon igjen... Kan det være alderen..?
I dag prøvde jeg å gi dem geitemelk for første gang. Det var godt, kan du tro!! Men akk så vanskelig å få i seg! De eneste som klarte å drikke på en voksen måte, var Frodo og Gudrun.. De andre lærer seg nok kunsten ganske snart.
Endelig fikk jeg gitt dem ormekuren! Målte opp riktig mengde og blandet med leverpostei. Noen syns det er sjarmerende å gi valpene kuren rett i munnen og så ler de av de festlige uttrykkene i fjeset på valpene mens de prøver å pjuke det ut igjen.... Vel har jeg en sær humor, men jeg syns ikke noe om å få festlige uttrykk på grunn av ubehag.... Derfor leverposteien! jeg visste jo ikke om de ville like det, men det kan du tro de gjorde!! De slikket og mumset i seg det hele med velbehag! Veldig flinke bebisser! Så leste jeg på pakka at de skal ha tre dager på rad! Gjett om jeg er glad de likte leverposteien!! Forrige gang fikk jeg en kur som bare skulle gis en dag.... Hmm.
Jeg strever fremdeles med innstillingen på kameraet... Nå er det lukkertiden som er feil. Valpene er jo så raske nå og selv om det er godt lys i spisestua, så må jeg bruke blits. Dermed blir de uklare.... Dobbeltsukk! Jeg tror kanskje jeg har funnet ut av det nå... Hvis ikke blir det mer film istedet. Det er jo også gøy.

 Arna tar en tenkepause
 
 Planlegger litt sammen med Donna
 
 Tango tar også en tenkepause
 
 "Ingen er søtere enn meg!"
 
 "ÆÆHR! han er ikke SÅ søt!"
 
 Arna og Gudrun diskuterer..
 
 "Nå skal jeg spise deg!"
 
 "Jeg bare holder litt i labben!"
 
 Veldig uskyldige når de sover. Frodo, Arna og Donna
 
 Arna og Donna går i tog..
 
 Enja tenker på noe...
 
 Arna prøver på geitemelken
 
 Donna koser med Jarle
 
 Frodo prøver å klø seg og tenke på samme tid....
 
 Enja og Arna diskuterer over hodet på Donna..
 
 "Er det chickfight på gang?"
 
 Gudrun har tenkepause...
 
 "Hva skal jeg finne på, tro..?"
 
 "Vet det! Jeg klør meg!"
 
 Donna
 
 Frodo kikker i veggen...
 
Arna poserer
 
Ha ei fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar