torsdag 16. mai 2013

2 uker og en dag.....

Ja, så skjedde det igjen..... Jeg fikk ikke blogga i går! Onsdagen er en travel dag for meg.. Først jobb, hjemme ca kl 15:00 og så er det avgårde igjen kl 17:15 for så å være hjemme igjen ca kl 20:00. Det gjør at jeg bare har noen få timer hvor jeg kan hente krefter, spise, studere skjønnhetene og ta bilder... Så skal bildene over på maskinen og beskjæres litt før jeg legger dem ut i bloggen... Det viser seg at kvelden går så altfor fort og plutselig må jeg legge meg! (Jeg er nemlig blitt så gammel at jeg må ha mine sårt tiltrengte timer med søvn for å kunne fungere på jobb...)
OG HVA ER DET MED DETTE VÆRET???!!! Det har regnet hver eneste onsdag så lenge jeg har hatt kurs og nå er jeg så lei!!! (Jeg holder agility nybegynnerkurs hver onsdag fra ca halv seks og til rundt kl åtte, nemlig.) Og siden jeg egentlig er en vrengt neger som hverken liker regn eller kulde, så er jeg rimelig trøtt og kald når jeg kommer hjem etter endt kurs. Fordelen med å ha kurs på våren, er det fine været. JAVEL???!!! Håper det snur snart.....

I går tok vi 2 ukersbilder og de ble slik:
 Arna


 Tango


 Donna


 Enja


 Frodo


 Gudrun
 
I går var det bare Enja og Donna som ikke hadde åpnet øynene ordentlig. Gudrun fulgte hakk i hæl på forstemann Frodo og kunne vise frem noen aldeles skjønne øyne!
I dag er det bare Donna som fremdeles myser litt, men hun er sikkert bare sjenert! :-)
 
I dag fikk jeg første bevis på at valpene også kan høre! De sitter og lytter og kan til og med vri litt på ørene!! Hører de noe, snur de seg mot lyden selv om de ikke ser særlig godt enda. I løpet av neste uke vil både syn og hørsel bli merkbart bedre. De har også begynt å logre når de går mot Ayla.
Balansen er ikke verdens beste enda, men viljen er i allefall til stede.
I dag prøvde jeg å ta bilder når de leker med hverandre. Leken består foreløpig bare av gummebiting, men ingenting er vel bedre enn nesa til en bror eller søster! Man skulle tro dette var en smal sak å ta bilder av... Nei tenk for at det er ikke det! Men bilder ble det uansett! :-)
 
 Enja kikker over kanten på valpekassa
 
 Arna sover
 
 Donna sover
 
 Enja og Gudrun på lang lang rekke..
 
 Tango lettere henslengt.
 
 Hele gjengen: Øverst til venstre Arna, øverst til høyre Tango, midten Donna Frodo og Gudrun, nederst Enja
 
 Hele bunten! Enja ligger feil vei....
 
 Gudrun tygger på nesa til Tango
 
 Så var det dette med balansen... Plutselig havner alle på ryggen...
 
 Unntagen Enja.... Litt motstrøms, kanskje??
 
 Enja vurderer litt gummebiting på Tango
 
 Gudrun kom i ei fart og vil være med!
 
Eller kanskje hun bare vil slappe av litt..
 
Det blir mer og mer lyd i kassa nå. Valpene øver på bjeffing og til og med drømmer med mer lyd nå. De andre Bissene er veldig nysgjerrige, men Ayla slipper dem fremdeles ikke helt bort. Hun er likevel mye roligere nå i forhold til de andre hundene og valpene, så jeg tror ikke det er lenge før de får hilse. Om en ukes tid vil vi invitere kjente på besøk slik at Ayla blir fortrolig med å vise frem skattene sine. Jeg kan godt tro at Ayla vil passe på valpene sine så de ikke blir kidnappet, så derfor er det viktig at hun kjenner dem som kommer først.
Nå kan jeg se frem til fire fridager med nesa begravet i valpekassa og det gleder jeg meg til!!! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar