fredag 10. mai 2013

9 dager og gode nyheter!!!

I dag har jeg ikke tatt et eneste bilde! Grunnen er at natten var litt urolig og jeg har vært utrolig sløv gjennom hele dagen...... Fri fra jobb gjorde at jeg har sittet på valperommet med Ayla og sett på film. Det viser seg at Ayla ikke liker at de andre hundene kommer innom og ser på valpene, så i dag har døra vært lukket og vi har byttet på å holde henne med selskap der inne. Ayla har hatt en veldig rolig og harmonisk dag og vi har fått sløvet big time foran tv'en mens regnet har pøst ned utenfor.
Valpene har hatt fri buffet stort sett hele dagen og det har gitt resultater: Gudrun, som er minstemann, har lagt på seg utrolige 78 gram det siste døgnet, mens nestminstemann, Arna, har lagt på seg 81 gram!! Himmel og hav! Ikke lenge før de tar igjen guttaboys med det inntaket! :-D

I ettermiddag ringte dyrlegen!! Resultatet av obduksjonen var klar og: DET ER IKKE HERPES!!!!!
Den lille dødfødte døde fordi morkaken løsnet. Dette kan skje og det behøver ikke være noen spesiell grunn til det.
Blaudis var veldig anemisk og hadde dødd av hjertesvikt. Antageligvis, siden hun var så liten og tynn, har det vært noe med hennes morkake også.
Jeg er med andre ord renvasket samtidig som jeg ikke hadde kunnet gjort noe fra eller til! Snakk om å få både i pose og sekk! Vi er veldig lettet, både Jarle og jeg!
Nå håper jeg at jeg kan få senket skuldrene og få en god natts søvn, så blir det bilder igjen i morra.

Ha en finfin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar