fredag 24. mai 2013

23 dager

Det ble litt seint, gitt, men tiden går så fort når jeg kommer hjem fra jobb. Valpene har flere omganger med stor aktivitet mellom måltider og søvn, men de fleste gangene glemmer jeg å ta bilder. Nå er de så skjønne og begynner å bli "våkne", så det er så gøy bare å sitte og se på dem. Alle blir løftet og nusset på daglig, men det er først nå de begynner å forstå at de faktisk mister fotfestet og tynes mot ett eller annet stort og nakent som babler ivei på et uforståelig språk! De er ikke helt sikre på om de liker det.... Men det vil de gjøre! Snart! :-D
Donna er helt fin igjen og leker med de andre, så nå kan vi senke skuldrene.
Klørne er klippet igjen, men jammenmeg rakk jeg ikke å gi dem ormekur i dag heller... Jeg har konsultert dyrlegen, så vi gjør ikke noe galt. Noen gir tre kurer før de leveres, mens vi alltid har gitt våre valper to kurer. Den viktigste er uansett den de får rett før de leveres og så gir dere en kur rundt tolv ukers alder når de skal ha sin neste vaksine. Det er en grei huskeregel, syns jeg.

I dag tok vi nye portretter!! Men det ble bare hodebilder... Jeg ble ikke fornøyd med helfigur bildene, så jeg valgte å la være og prøve noe annet i morgen.

 Arna veide 207 g da hun ble født og veier nå 1424 g. Hun har mest pels av jentene og kan bli langhåret!! Spennende!
 "BLÆÆÆÆ! Så kjedelig...." Arna brydde seg ikke så mye om å posere...
 
 Tango veide 320 g da han ble født og veier 1617 g nå. Han er ikke en kjempestor gutt, men tegner til å bli god og kraftig. Han har også mye pels og blir kanskje langhåret!
 
 Donna veide 256 g da hun ble født og veier 1444 g nå. Hun har også mye pels, men ikke som Arna. Jeg vet ikke om hun blir langhåret.
 
 Enja veide 252 g da hun ble født og veier 1607 g nå. Hun er den største jenta. Enja er veldig selvsikker og fin og liker å utforske nye ting. Hun er veldig flink til å spise. Enja har en tett og fin pels og vil bli korthåret.
 
 Frodo veide 347 g da han ble født og veier 1805 g nå. Han er fremdeles størstemann i kullet og veldig lik Enja i væremåte. Alltid ute og utforsker noe nytt. Han har også en tett og fin korthåret pels.
 
Gudrun veide 211 g da hun ble født og 1274 g nå. Hun er minsten i kullet, men det har aldri stoppet henne. Hun er full av pågangsmot og tidlig ute med det meste. Hun er en like stor utforsker som Enja og Frodo. Gudruns pels er tett og fin og litt lengre enn Enja og Frodo. Hun kommer til å få en fin korthåret pels som kanskje er litt ekstra god å ta på!
 
 
Det ble med disse bildene i dag, men jeg filmet litt også! Var så oppegående at jeg fikk fanget noen minutter med action! Filmen finner du ved å trykke på linken: http://youtu.be/Sxs-fmEO3qM
Enjoy. :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar