fredag 3. mai 2013

Dag 2

Jeg kan ikke love at jeg blogger hver dag, men jeg skal prøve å holde dere underrettet så godt jeg kan. :-)
Natten gikk tålig greit. Ayla var litt stresset i går kveld og kunne liksom ikke finne en god stilling å ligge i.. (Hun er jo absolutt ikke vant til å ligge sånn hele dagen, så jeg skjønner henne godt!) Hun skiftet stilling flere ganger og hver gang havnet valpene litt overalt... Det verste som kan skje, ifølge Ayla, er når noen valper er foran og noen bak! Så håpløst, altså!! Kan jo ikke snu seg hverken hit eller dit!! Det ender med at hun tar en av valpene i munnen og prøver å rydde. Men så har det seg jo slik at de andre valpene ikke ligger i ro mens hun rydder og da blir hun litt oppgitt... Det er her jeg kommer inn, enten jeg er våken eller ikke. Jeg venter til Ayla legger seg og samler alle valpene ved magen hennes. Syv stykker er sannelig flinke til å spre seg i all viraken! Spesielt når man går fra Rem-søvn til valperydder på to sekunder... Men, vi får det nå til, meg og Ayla, og roen kan senke seg igjen.
Alle valpene legger på seg, men jeg er litt ekstra påpasselig med Blaudis.. Hun er bitteliten og er den som har lagt på seg minst. Hadde jeg vært god i prosentregning, så kan det hende jeg ikke hadde vært så bekymret, men det er jeg sltså ikke. Så i mine øyne kunne hun godt ha lagt på seg mer. Hun er liksom ikke stor nok til å holde fast i puppen når hennes bulldoserbrødre kommer brasende... Jeg prøver å legge henne til og passe på at hun får ligge i fred, men det er ikke alltid like lett. Dessuten ligger jo Ayla pal i sengen fremdeles, så det er vanskelig å finne en full pupp når hele dagen i grunnen er ett eneste stort måltid... Men det går seg til når Ayla begynner å gå ut av sengen av og til, så jeg prøver å ta en dag av gangen.
I dag har faktisk Ayla vært ute en liten tur hele tre ganger! Hun klarer ikke la være når hun hører de andre skal ut. Hvem skal bråke når ikke hun er der?? Hun løper ut, bjeffer og styrer, tisser og spurter inn igjen! Ikke snakk om å nyte litt frisk luft og kanskje gå tungt på do, nei... Men, det går seg vel til det også! :-)
I går fikk jeg ikke tatt et eneste bilde av Enja, så i dag passet jeg på å få henne med! Ser nå at jeg har glemt Gudrun....... Skjerpings!! :-)

 Enja med den fine stjernen i panna!
 
 Den mørke kjekkasen Cesar!
 
 Fine Donna

 Frodo og Cesar
 
 Arna med labben over Blaudis
 
 Cesar. haleknekken skimtes her
 
 Lille Blaudis
 
 Blaudis
 
 Cesar over Aylas labb
 
 Frodo
 
Arna drømmer

Alt ser altså ut til å gå fint her og vi koser oss masse!!

De andre Bissene har skjønt at noe foregår på gjesterommet og at de ikke kan gå inn der. Det er helt utrolig å se hvor hensynsfulle de er! Etter å ha kikket inn et par ganger i går, og fått streng beskjed av Ayla om å holde seg vekk, så holder de seg i ganga selv om både Jarle og jeg er hos valpene. Det er snilt gjort, syns jeg!
Jarle har vært den snille i familien de siste dagene, syns de. Jeg sitter MYE hos Ayla og passer på Blaudis og hjelper å rydde når valpene vrimler. Jarle har tatt de andre Bissene med på tur og det setter både de og jeg umåtelig stor pris på!! Kan tenke meg de syns det er deilig med noen ordentlige turer igjen, istedetfor de korte nesten-termin-turene de fikk i forrige uke. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar