lørdag 18. mai 2013

17 dager

Herligefred.... Kan jeg ikke telle heller lenger?? Skrev jeg ikke 15 dager i går??? Noen som husker?
Vel, de søte små er altså 17 dager gamle i dag!
De vokser og trives og blir mer og mer aktive for hver dag! De er våkne i lengre perioder og de øver seg på lek og bevegelse. Balansen blir bedre og de tygger på alt de kommer over. For første gang er det ikke Frodo som er først ute med noe nytt!! Jeg har nemlig kjent den første melketanna!! På Tango!  :-D Og når man kjenner den første tanna, er det på tide å introdusere noe annet enn melk. Det har vi gjort, med vekslende hell.... Enja er veldig interessert og prøver å spise uansett hva jeg tilbyr. Prøver litt forskjellig, men valpeknotter most i geitemelk er en absolutt favoritt. Har også prøvd rå kjøttdeig, men det var for vanskelig å tygge... Var jo som å få en svær larve i munnen!! ÆÆÆÆÆsj!!
Valpene har også fått halsbånd på. Ikke det at det er vanskelig å se forskjell på dem, men det er en fin måte å venne seg til å ha noe rundt halsen på. Derfor har alle sammen fått hver sin farge og blir lettere å identifisere i dårlig lys!    :-)
Jeg har også klippet neglene til alle sammen, to ganger. Dette betyr ikke at dere får kloklipp-vante valper!! Etterhvert som de vokser til, vil kloklippen skje på den eneste måten som er mulig: Skittfort! De skjønner ikke så mye av det og har alltid ett eller annet å fokusere på. (Som fem viltre søsken) Det gjør min jobb enklere, men når dere får valpen hjem, begynner den å ville forstå hva som skjer og da vil den kunne protestere. Bare så det er sagt!    :-)

 Valpekassa er utvidet for nå begynner de å gå på do alene!
 
 Valpene på det sorte teppet...... Veldig veldig mørkt!
 
 Donna med rødt bånd
 
 Frodo har grønt bånd
 
 Enja har lilla bånd
 
 Arna med orange bånd
 
 Gudrun har gult bånd
 
 Tango har blått bånd
 
 Gøy med utvidet kasse, selv om avisene er litt glatte....
 
 Øver på å gå pent..
 
 Enja og Arna leker
 
 Tabgo konsentrerer seg..
 
 Enja og Arna
 
 Enja smaker på kjøttdeig
 
 Enja, Arna og Tango koser seg med valpegrøt
 
 Tango klatrer opp i valpesenga igjen..
 
 "Jeg er på toppen av verden!!!"
 
 Arna og Frodo
 
 Frodo vil leke med Enja
 
 "Jeg orker ikke leke nå!"
 
"Åååh, så trøtt jeg er..."
 
Ha ei fin helg! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar