torsdag 23. mai 2013

3 uker... og en dag....

Uff! Ikke fikk vi tatt portretter i går og ikke fikk vi tatt dem i dag heller......
Donna har følt seg litt dårlig det siste døgnet, så jeg ville ikke uroe henne unødig. Antageligvis dunket hun seg i all viraken rundt malkebaren og ble litt slått ut. Hun hadde tydelig vondt, men det var vanskelig å finne ut hvor det kom fra. Hun ville helst bare være i fred og pustet litt tungt. Resultatet ble jo at vi gikk på nåler og telte på knappene om vi skulle ringe dyrlegen eller ikke. Hun ville bare sove og var helt uinteressert i å spise. Vi fant ut at vi ville se det an til i dag. Derfor ble ingen av dem veid, de fikk ikke ormekur og vi tok ingen portretter.
I dag morges var hun fremdeles litt sløv, så vi avtalte en time hos dyrlegen. Men, Donna er ingen pingle og i løpet av dagen kviknet hun til! Faktisk så mye at jeg avlyste timen! Hun spiser og leker akkurat som før! Men, man må ikke forhaste seg, så portrettene er fremdeles ikke tatt.... Men de skal tas i morra! Jepp!!
En annen BIG event har skjedd i dag! Valpene flyttet inn i spisestua!!! Jarle snekret og jeg valpesikret kompostbingene og vips så hadde vi en super valpegård!!!
Jeg har gledet meg i mange dager til å endelig få tatt bilder i bedre lys! Jotakk! Da jeg så på bildene, var de helt uklare!!!! Jeg hadde feil innstilling på kameraet!!! AAAARGH!!! Da var jeg faktisk litt glad for at jeg ikke hadde tatt portrettene... Noen bilder ble ok, selv om jeg ikke er helt fornøyd...

 Dette er plassen de hadde før...
 
 og se nå på all den plassen!!!
 
 Masse golv å løpe på!
 
 Frodo lurer fælt på hvor veggen er...
 
 Tango sjekker også forholdene.
 
 Donna føler seg mye bedre!
 
 Tango lurer også på hvor veggen er...
 
 Enja og Gudrun spiser
 
 Tango spiser også
 
 Enja gjør noe annet enn å spise...
 
 Donna og Arna på vei ut de også.
 
 "Herremiti, så stor plass vi har!!"
 
 Best å spise litt til...
 
 Gudrun og Tango leker mens Donna fremdeles er på vei ut...
 
 og spise...
 
Donna og Gudrun
Alle valpene har testet den nye plassen og alle ser ut til å trives. Litt rart er det nok at de kan gå seg vill nå, det kunne de jo ikke før... Både Tango og Gudrun har vandret avsted og vært sikker på at de var etterlatt i ødemarken. men, vi var raskt på pletten og fikk dem tilbake til senga.
Nå er alle valpene like flinke som Enja til å spise, så jeg må lage flere porsjoner med valpegrøt.
 
I morra skal jeg prøve meg på portretter og ta flere bilder av action på stort golv! Med riktig innstilling! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar