torsdag 26. november 2009

Frynsete nerver og altfor få timer i døgnet!

Herremiti, som tiden flyr!! Dagene går altfor fort nå, av to grunner: Norsk Vinner og jula! Ja, jula! Jeg tenker nemlig ikke på julaften, men julemåneden! Vi er jo helt tossete når det gjelder å pynte til jul og i år gjør vi det utenkelige: VI REISER BORT I ÅRETS VIKTIGSTE HELG!!!!! Jeg kan nesten ikke tro det når jeg leser det, engang! Denne siste helga i november pynter jeg i ALLE ledige timer, for å bli ferdig til 1. søndag i advent. Jeg trenger i grunnen alle de timene, for vi har en del pynt... MYE pynt! Og hele golvet er dekket av pynt som skal settes frem, mens kassene fylles av alt som må bort. Jarle holder seg klokelig ute av veien her, for jeg har en plan i alt dette kaoset, må skjønne! Han har et lite hjørneskap i innergangen som han pynter hvert år. Der er han skikkelig flink og han kunne sikkert ha pyntet hele huset og det ville blitt fint, men han bor dessverre med en kontrollfreak og sånn er det med den saken! Det er, som sagt før, hard to be a Jarlemann!
Men i år reiser vi bort... Pyntingen må derfor skje på mandag! Å Gud, gi meg tonnevis med energi!!!!

Norsk Vinner.... Tittelen lokker voldsomt, men da vi hadde en liksom-utstilling i går, fant Jonas ut at han ikke likte dommeren og ikke ville finne seg i slik nærkontakt! Mitt lille lam viste ulven i seg og jeg så tittelen forsvinne som ei såpeboble... Akkurat hva jeg trengte, noen få dager før selve Utstillingen! Selvtilliten jeg har hatt, forsvant som dugg for solen, så nå vil jeg trenge alle mine evner som hundedame, for å lure ham til å tro at jeg er avbalansert og trygg i ringen til søndag....... Jaja, tiden vil vise! Heldigvis har vi jo Jenny og hun er stø som fjell! Selv etter all stikking og ubehag hun har hatt hos dyrlegen i det siste, så er hun like optimistisk! Jenny får konkurranse av både Janka og Jazza, og vi gleder oss veldig!

Forberedelsene til denne utstillingen har vært helt forferdelig! Siden vi skal ha egen stand, har vi måttet planlegge langt mer enn hva vi pleier når vi skal ut og reise! Vi må jo ha noe å vise frem i denne stand'en og jeg håper jo at mange vil komme og bli kjent med oss! Nå er det kvelden før vi reiser, så alt det siste må på plass! Jarle henter Anita og Troja, og så kommer han for å hente meg på jobb. Derfor må jeg ha alt klart i kveld! Nok til å få min hjerne til å kortslutte øyeblikkelig! ARGH! Jeg tror jeg har pakket det jeg trenger, og håper at det jeg glemmer kan kjøpes.....
Denne gang har jeg gjort noe jeg ikke pleier: Hundene er nydusjet og lukter vidunderlig!! Vanligvis er det nok å børste dem før en utstilling, men det er jo Norsk Vinner...... :-)

Jeg vil ønske alle vi kjenner som også skal delta på denne utstillingen: LYKKE TIL!!!!

2 kommentarer:

  1. Kjære Marit, som nå er bortreist i adventshelga! Du skal vite at jeg har stor forståelse for dette med adventshelg og pynting til jul... I skrivende stund er julepynt-eskene våre(les MINE!!!) hentet fram. Jeg har nok en gang opplevd at eskene har formert seg siden i fjor. Det er jo sånn med "manns minne" at det varer ikke et helt år. Man går i butikken og kommer plutselig på at man mangler jo røde kubbelys, og juleservietter, og telysestaker i alle julevarianter. Og girlandere med lys... Dette må man ha klart til pyntehelga! Men når eskene omsider er åpnet, ser man tydelige tegn til at det var salg på kubbelys og juleting og tang i januar, og man har -som vanlig- hamstret... Det mangler aldri pynt! Mangelvaren heter tvert i mot TID... Og energi! Det tar på å forvandle et hjem. Med ujenve mellomrom leker jeg faktisk med tanken på å bli minimalist. Ideen er at jeg klarer meg med mindre, at det jeg ikke får umiddelbar julestemning av, kan gis bort e.l. Det er som kjent tanken som teller i disse juletider, ikke sant? Så nå er jeg fornøyd med at jeg har tenkt minimalistiske tanker, og lar det bli med det. Som vanlig vil sikkert all pynten få oppholdstillatelse i heimen denne jula også! Det blir ikke jul uten alle slaga:-)
    Tenker på dere denne viktige helgen, masse vinnervibber til alle sammen!
    Hilsen Jorunn

    SvarSlett
  2. Har den lille prinsen startet på sin vei til å bli mann??? Fra en som snakker med en overflod av erfaring på dette område: De har det bare i kjeften, når de kommer inn i ringen med masse tilskuere bruker prinsen å komme tilbake ;)

    Krysser alle fingre og tær og ønsker dere masse lykke til!!!!

    Klem fra Cicilie

    SvarSlett