fredag 6. november 2009

Mimring...

Endelig fredag!!! Jeg er fremdeles ikke verre i neseforkjølelsen, men heller ikke bedre... Blir det med dette, så skal jeg ikke klage og jeg skal anbefale Berocca til ALLE som har det som meg!!!! Juhuu!!
I dag skulle Jarle til Dal med Heimeverns-ungdommen, så jeg kunne se frem til en kveld alene. :-) Tilgi meg for at jeg ser frem til en kveld alene med fjernkontrollen!!! Men, før jeg kan plante meg i godstolen med nevnte kontroll, er det tre villdyr som krever sitt. Eller, ikke villdyr, bare ville dyr.... Lexie er vill med verdighet, de to andre er bare ville uten hemninger... Jeg har vært så trøtt i dag, så turen begynte ikke før mørket var fremtredende... Jeg tok med lykt, men har jo i grunnen stor tro på uglesynet mitt, så jeg var ikke sikker på om jeg ville få bruk for den. I begynnelsen var Lexie i bånd, men selv med uglesyn, ble det for vanskelig! Jeg slapp henne og hun var forholdsvis rolig, så jeg håpte det skulle gå bra. Jeg gikk ikke så langt, men tuslet rundt litt på kryss og tvers inne i skogen. Jeg kom blant annet forbi klatreveggen og fossen. (For de som ikke er så kjent i "bakgården" min, så har vi, noen 100 meter fra huset, en fjellvegg med påskrudde fester til å feste klatretau i, derav klatreveggen! Ved siden av denne veggen faller en liten bekk ned en skrent, derav fossen.) Det var ved fossen jeg begynte å mimre litt i mørket. For noen år siden kom Jarle og jeg forbi. Det var en nydelig sommerdag og det var varmt! Veldig varmt! Fossefallet virket forlokkende. Alle har jo sett bilder av smekre kropper som avkjøles av naturens egen dusj. Dette ville vi også oppleve, varme som vi var! Det er ikke helt enkelt å komme seg til foten av denne fossen, men er man bestemt nok og balansiøs nok, så går det! (Balansiøs er du når du verken er grasiøs eller har balanse, men klarer det uten å ramle likevel!) Jeg fant en fin plass inne i fossen og skulle endelig få oppleve det jeg ellers bare har sett på bilder og i filmer! BILDER OG FILMER LYVER SÅ DET RENNER AV DE!!!!!! Vannet var slett ikke mykt i fallet, det kjentes ut som om å bli slått med våte dunputer!!! Bøttevis med vann ble slengt ned over hodet på meg og traff meg som hammerslag og det var iskaldt!!!! Jeg var avkjølt og underkjølt i løpet av sekunder, mistet pusten og fikk vann i øynene så jeg ikke kunne se hvor veien ut var! Hikstende og iskald kravlet jeg meg ut og jeg tør dø på at jeg var kald til langt utpå neste dag! Sola klarte ikke å få opp kjernetemperaturen igjen og klærne var søkkblaute helt til vi kom oss hjem og fikk dem av! Ikke snakk om at sola tørket noe, nei....
Unødvendig å si at vi aldri har gjentatt dette..... Men dere må gjerne prøve! Det kan jo hende vi har veldig hardt vann her hos oss! :-D
Etterhvert ble det så mørkt at jeg måtte vende hjem eller tenne lykten. Jeg valgte det siste siden jeg var så trøtt. Jeg lengtet faktisk hjem til godstolen! Da hundene kom ut på grusbanen ved hagen vår, ble de helt gale! Lexie løp og eltet rundt etter Jonas, med Jenny som kommentator.. SUKK!!! Akkurat det hun ikke bør gjøre, med beinet sitt og alt! Vi skyndtet oss hjem, men hun halter likevel..... Dobbeltsukk!!! Jeg må nok ha henne i bånd en stund til... Fy, Marit!
Nå har Thomas og jeg sett "X-men Origins, Wolverine". DØDSBRA!!!! Kan anbefales for alle som liker de andre X-men filmene!!! Jeg ville først at vi skulle se "Motorsagmassakren" men det ville ikke Thomas.... (Pingle!) Kanskje jeg ser den senere. :-) Bissene har vært flinke men begynner å svive litt igjen. Det er jo fredag og kvelden er jo enda ung, mener de.. Spørs om ikke vi må ha litt godbitsøk og kanskje prøve oss på noen nye triks? JA!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! Jeg så virkelig for meg hvordan fossen raste nedover i hodet ditt! (Det høres ut som om dere ikke bare sliter med hardt vann ute hos dere, men at det faktisk også kan dreie seg om tungt-vann...)
    Veldig artig å høre hvordan du tilbragte ukas BESTE dag. Med en mulig grøsser til å runde av kvelden, tenker jeg du sov søtt også:o)
    Her fra bygde-bissene kommer nå de varmeste hilsner og bli-frisk-fort-vibber til deg og resten av flokken!

    SvarSlett