lørdag 14. november 2009

Handledag og filmkveld!

I dag har vært den store handledagen! Jarle er på Dal med sine venner i Kongens klær og de leker manneleker med våpen og blinker av ymse slag. Kvelden tilbringes med god mat og enda bedre drikke og sikkert ganske høy sigarføring..... Boys will be boys! :-)
For ikke å sitte på denne knatten uten bil, kjørte jeg ham ut i formiddag. Hundene tok seg en tur ned i hagen og det gikk ikke mange minuttene før de begynte å grave.. Halene gikk som hjulvispere, så jeg skjønte de var på sporet av noe. Ikke lenge etter hørtes pip og en hel musefamilie er nå på de evige grønne marker... Uff.. Litt mellom barken og veden her, men det var ikke stort jeg kunne gjøre med det... Jenny og Lexie fikk hver sin godbit mens Jonas sto og ventet på de som eventuelt prøvde å stikke av. Uff igjen... Pinscherbisser, altså!
Jeg kjørte så til Sørlandssenteret og fikk kjøpt litt av hvert: Treningsbukser til Thomas, noen skjerf og nye hansker, såler til vinterskoene og en julepresang! Ikke verst!
Stoppet hos pappa på vei hjem. Han er roligere nå og dermed mer til stede. Pleieren kom innom og var bekymret fordi han ikke vil spise. Jeg fikk ham til å drikke litt og han kunne sitte litt i stolen og prate med meg. Han sa at han er så veldig trøtt og gjerne vil få slippe nå. Sterke ord.. Det er fryktelig vanskelig å ikke kunne hjelpe på noe vis! Vi får ta en dag av gangen...
Turen med hundene senere ble forferdelig amputert! Jeg klarte igjen å gå hjemmefra uten lykt og i dag var det mørkere enn mørkest!!!! Jeg vaklet innover mot Rossevann og vedder på at jeg snublet ned i hver eneste vannpytt på veien!!! Etter en god halvtime måtte jeg bare komme meg hjem igjen! Var jo så blaut på beina!! Jeg ante ikke hvor hundene var, så nattblind var jeg, men håpte de fulgte med.. Jonas har en lei tendens til å la meg passere for så å komme som en bulldoser bakfra! Han høres ut som et monster når han kommer løpende forbi og jeg stokk like mye hver gang! Til slutt følte jeg meg rett og slett litt mørkredd.... Pinglete... Nei, da lokker den lune stuen masse!!!
Skulle kose meg med filmer i kveld også! Først skulle jeg se Istid 3. Ja, jeg vet at den er nedlastet på ulovligste vis, men jeg fikk låne den og skulle se den! Men fikk jeg sett den??? NEI!! Viser seg at vi har en lovlydig dvd-spiller!!! Tenk, en lovlydig!!! At det er mulig!! Ergo fikk jeg feilmeldinger hele tiden og måtte til slutt gi opp.... AAARRRGH!!!! Neste film var Motorsagmassakren. Når jeg er alene hjemme, (Thomas er på fest... ) pleier jeg å få med meg en dose grøss og gru. Guttene jeg bor med er så pinglete at slikt må jeg se alene... Jaja. Ikke gidd å se den massakrefilmen, forresten! Altfor lite grøss og blod og handling!!! Begriper ikke at den har 18 års grense! Stor skuffelse! Endte opp med å se en film som heter The Curious Case of Benjamin Button. Helt grei film med Brad Pitt. (NAM!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar