lørdag 21. november 2009

SOL!!!!! Tro det eller ei!!!

I formiddag ringte jeg Jorunn for om mulig å gå en tur med henne og Mindy. Hun svarte ikke.............. Så irriterende og for en strek i regninga!!! Jeg hadde uansett tenkt meg til Sørlandsparken, så en tur innom Jorunn og co, ville ikke være den største omveien... Jeg fant ut at jeg skulle ta veien innom likevel! Var de ikke hjemme kunne jeg jo bare skrive en sørgelig lapp og henge på døra. Da ville de nok bli lange i maska, da! (Ja, jeg har et ondt gen som av og til kobler inn.) Jeg så bilen til Jorunn med en gang jeg svingte inn på tunet. En av bakdelene med å bo på landet er jo at man ikke kan late som om man ikke er hjemme så lenge bilen står utenfor! Man kan ikke gå annet enn i naturen nemlig, ute hos Jorunn og de. Ingen buss, ingen naboer og ingen butikk, men veldig fin natur! Steve åpnet da jeg ringte på og kunne fortelle at Jorunn var ute på tur med Mindy. Hun hadde vært borte i det uendelige, så jeg bestemte meg for å vente på jordet. Hundene elsker det jordet og gjorde som de pleier:

"Her er MUS!!!!"


Lexie fikk lov til å gå litt løs og benyttet anledningen til å løpe litt...


Bisser på vei!
Vi hadde ikke vært lenge på jordet da jeg oppdaget Jorunn og Mindy. Jorunn sto litt avventende i andre enden og lurte nok på hvem som innvaderte hennes "bakgård"! Stor var gleden (og lettelsen) da hun så at det var venner på besøk!! Vi ruslet rundt på flere av jordene og hundene koste seg. Lexie var i bånd igjen for skogen rundt jordene er full av gode lukter, som igjen gjør at hun løper galmann... Ikke bra for beinet enda! Vi var innom Beverland og Bissene kunne ikke forstå hvorfor de ikke fikk lov til å grave opp denne pinne-monster-musa... Dårlig gjort, for de visste jo at den var der nede!!!!


"Jeg kjenner lukten av .....mus?"


"Kan det stemme at denne musa kan svømme???!!"
Etter en god time i NYDELIG vær, var det dessverre tid for å komme seg videre... Jeg kjørte først innom Hund&Katt senteret for å kjøpe meg litt fri... Bildene kommer lengre nede. :-) Så gikk turen innom Europris for å fylle på fuglemat-lageret. De fuglene spiser så man ikke skulle tro det var mulig!! Europris er heldigvis billige på både meiseboller og solsikke, men tror likevel jeg må kjøpe sistnevnte på Felleskjøpet.. De selger bare 2,5 kg poser på Europris og jeg trenger mye! Veldig mye!
Husker skjærene?


De er innom daglig og spiser nå billig-utgaven av kattemat. Dette må de ha skjønt, for de begynte å se seg om etter luksusmaten til Rasmus... Den er gjemt oppe på toppen av vedlaget, langt utenfor skjærenes rekkevidde! Skulle man tro.... Neida! De smarte fuglene fant den! Eller, kanskje Rasmus tipset dem fordi han heller vil ha posemat..?! For noen kloke dyr! Jeg måtte gjemme maten hans enda bedre og det ser ut til at skjærene foreløpig ikke har funnet den igjen... Så lenge det varer..
Siden vi er bortreist neste helg, kjøpte jeg litt kalender-godt også, både til Bissene og Thomas. Vår lille 20-åring skal selvfølgelig ha julekalender hvert år til han flytter hjemmefra, og litt til... Nå er det ikke lenge til julepynten skal opp og jeg gleder meg!!!! Julebrus skal drikkes, marsipan spises og julekaker bakes! For en tid! Jeg gleder meg sånn!!!! Men ikke i dag... I dag nyter jeg freden med det jeg kjøpte til hundene tidligere: Okseknoker av monster-dyr!!!


"Vet ikke helt hvor jeg skal begynne..."


"NAM"


"Dette var snadder!!"


Fred og fordragelighet i stua!


"Ååh...Så mett!"
Jeg vet av erfaring at jeg kan se frem til masse fred og ro i kveld. Bissene kan tygge til og fra på disse knokene og fremdeles ha masse igjen i morra! Derfor skal jeg kose meg i kveld, med fyr på peisen og tenke på Jarle, den stakkars mann, som må tilbringe enda ei natt i Porsgrunn fordi jobben er forsinket...


Nå koser vi vårs! :-)
Ha en fortreffelig lørdagskveld!

1 kommentar:

  1. Ser ut som Bissene har hatt ei hærlig helg.
    Alt annet kan sies om hoppetussa her hjemme,hun har vært bindt til en stolpe på Strømme og bare tatt frem når jeg har bruk for henne.
    Nå er vi på vei ut til klubben igjen.Været var jo så flott igår og som den opptimisten jeg er hadde jeg håpet på det samme været i dag også,men den gang ei.

    Vi snakkes garantert pluttselig:o)
    Klem fra meg

    SvarSlett