mandag 2. november 2009

Vaksinering og litt om fis og sånt...

I dag bar det til Sørlandets Dyreklinikk og vaksinering av alle Bissene! Grunnen til at det ble Sørlandets og ikke ABC, var at sistnevnte ikke hadde tid............. (Hmrf!) Vi fylte hele rommet til dyrlegen og Bissene ville vel helst gå igjen.. Denne gang fikk vi tatt alle tre på en gang og det vil jo gjøre det MYE lettere i fremtiden! I den hektiske hverdagen er det MYE bedre å huske på en dato istedet for to. :-) Alle oppførte seg så bra, ja Jarle og meg også, så jeg tror vi er velkomne igjen. :-)
Noen ganger når Thomas kommer hjem, er han minst like gal som hundene. Spesielt han og Jonas. Tror både Lexie og Jenny syns at han kan bli i villeste laget, men Jonas tar gjerne utfordringen! I dag klarte Jonas å få ham under seg i stolen! Stor stas! Bortsett fra at Thomas godt kan finne på å kysse ham!!! ÆÆÆÆÆÆSJ!!!

"Hjelp!!! Han KYSSER på meg!!!"


"Hehe! Jeg tyner ham!!"
De er jo så søte, begge to! :-)

Det hender av og til at vi kjøper oss fri... Da handler vi inn noen skikkelig gode tyggeting og sløver BIG time mens hundene koser seg! I disse kortison-tider har ikke hundene fått noe som helst annet enn vanlig mat, så nå syns jeg det var på tide med noe godt! Jeg kjøpte røkte okseknoker! De er skikkelig svære og vi så frem til lange tider i fred og ro. Så deilig! Etter morgenturen på søndags morgen, fikk de skattene og ganske riktig: De koste seg leeeenge! Men så begynner de å lure på om de andre har fått ett som er bedre.. Ligge å lure på hverandre... Knurre-knurre... Passe sitt eget mens man venter på en sjans til å stjele fra en av de andre... Jaja, roen var god mens den varte... Og det er det jeg prøver å trøste meg med når baksiden av medaljen viser seg: Fising! I mengder! O SUKK! Vi merker det ikke så mye i stua. Den er jo ganske stor, så fisen sprer seg og er hensynsfull. Men, noe annet er det på soverommet..... Soverommet er nemlig lite! Omtrent som et frimerke! Og vi puster og puster i ALL luften! Og JA! Hundene sover på soverommet.. I den lille luften som finnes... Og fiser! I går lurte jeg på om for mye fis kunne være giftig??? Kom jeg noengang til å sovne?? Jeg syns det svidde i halsen og var sikker på at jeg nesten hadde tårer i øynene! Og for ikke å snakke om lukta!!! Er det mulig?! Men jeg sovnet! og hundene blir nok med på soverommet i natt også. Vi har prøvd, ved flere anledninger, å være strenge og la dem ligge i ganga og stua om natta, men det har fungert særdeles dårlig.............. Det er ikke lett å lure seg inn døra når tre hunder VRIMLER foran den... Da må man bli veldig streng og prøve å få sove mens tre sårede blikk svir på netthinna. IKKE verd ei søvnløs natt! Jonas er spesielt opptatt av å komme inn, så den ene kvelden sto han med hodet planta til døra... Hvem kan si "nei" til slikt?? Ikke vi, iallefall! Da er det bedre med litt fiselukt i ny og ne. Man må bare ikke glemme hvorfor de begynte å fise i utgangspunktet! Var det ikke for å glede oss, kanskje?!

1 kommentar:

  1. Haaaaahahahahahaha, god hundefis er det ingenting som slår!

    SvarSlett