mandag 23. november 2009

Rare lyder på kammerset............

Hihi! I dag er jeg skikkelig fornøyd med overskriften på dette innlegget!!! Kommer tilbake til det senere. :-D
Jeg fikk ikke skrevet noe i går, så jeg må oppdatere litt først. Jarle ble forsinket i Porsgrunn og måtte bli over enda ei natt. Staaaaakkars! Det betydde, fordi Thomas skulle på fest (IGJEN!!! For en ungdom!!!), at jeg fikk en lørdagskveld alene hjemme! Det betydde FILM!!! Jeg så "Istid 3" for å tilfredsstille min barnslige side, og "Drag me to hell" for å tilfredsstille min noe mer psyko side.... Sistnevnte gjorde at jeg stokk bra et par ganger så den var vel litt severdig. Jeg må innrømme at jeg lo ikke mye av Istid, så den skuffet... Sukk.
I går hadde jeg en avtale med mamma og mi søster hos pappa. Inger skulle ta med kake og da kommer jeg! Før møtet gikk jeg ut med hundene. Jeg orket ikke tanken på en tur med regntøy, så jeg hadde ullbukser under turbuksa og trøye, T-skjorte og ullgenser under boblejakka... Fikk dere med dere at det i går var vått, men ikke særlig kaldt??????!!! Det fant jeg også ut av, gitt. Jeg kjørte til Tyskerveien og kravlet meg opp på heia til venstre. På toppen der var jeg helt beyond varm!! Det sildret og rant under alle plaggene og jeg var knall rød i kinnene! Jeg måtte rett og slett knytte boblejakka rundt livet og da ble det noe bedre. At boblejakka sopte rundt i busker og kratt, oppdaget jeg ikke før i dag da jeg kom på jobb...... Det så ut som om jeg hadde brukt jakka som underlaget jeg gikk på!!! Jeg fant en ny sti som tok meg på hjemvei på toppen av heia. Veldig fin sti!!! Der må Anita og Troja bli med en gang! Og alle andre som måtte ønske, selvfølgelig! Midt oppe på heia, var jeg i tvil om hvor stien fortsatte. Det var bart fjell, så jeg måtte stoppe og se meg rundt litt. På den neste knatten gikk et rådyr!!! Ikke skremt i det hele tatt, ruslet det videre, bort fra oss. Hundene så det ikke, så jeg kunne nyte dette lille øyeblikket i fred! Veldig gøy! Man ser jo aldri noe i skogen lenger, så et rådyr gjorde hele turen, på en måte!
Vel hjemme igjen og vi møttes hos pappa. Han er bedre, men ikke bra. Han er våken men jeg vet ikke akkurat hvor mye han får med seg, men han drakk kaffi og spiste kake og så ut til å kose seg! Det er jo det viktigste! I dag fikk vi vite at han har fått forlenget oppholdet på Ternevig og det var en utrolig lettelse! Han ser ut til å trives der, så det er godt at han slipper og sendes hit og dit!
Vel, NÅ kommer vi til de rare lydene! Dere kjenner meg vel såpass godt nå at dere vet at lydene er av Bisse-karakter.........? :-) Joda, som sagt før, så kryr det av Bisser på soverommet vårt.. Vi tusler inn og legger oss, jeg er trøtt, Jarle har sagt "Mmmm" lenge og er nesten i drømmeland før han får lagt seg. AAAHHHH, deilige pute!! FULL KRIG!!!!! Jenny blir helt koko når hun kommer i nærheten av ei dyne!!! Hun hiver seg rundt på rygg og spreller villt mens hun kommer med gurglelyder.. Lexie legger seg helt oppe mellom Jarles og min pute, og putter hele halsen sin over fjeset mitt.. "NÅ koser vi vårs!" sier hun "Klø meg!" Jonas kommer også opp og ser på Jenny... Dette merakkelsskapet må han få en slutt på! Dermed er herjinga i full gang, oppå oss.... Trøtte og slitne mennesker..... Jeg skal nå prøve å legge inn et lydopptak, gjort i går kveld. Vet ikke om det går, men jeg prøver!............................(prøve-prøve).......................
NEI!! Det gikk ikke!!! Sukk og dobbelt sukk!!! :-( Åhr, det var dumt! Om jeg finner en måte å gjøre det på, så skal dere få høre!
Jonas og Jenny herjer villt helt til lyset slukkes og vi er litt mindre trøtte.. Heldigvis er mørket et tegn på at vi skal sove og alle mann valper seg til så godt de kan. Til tross for minst to hunder i senga (den store madrassen m/ egen dyne på golvet, er visst bare for den som klarer å bli fusemann...) så sover vi godt, gitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar