søndag 1. november 2009

Tur med Jorunn og Mindy.

I dag reiste vi på besøk til Jorunn og Steve på Erkleiv. Altfor lenge siden vi var der sist, det er en skam! Jeg knabbet en av de gule ekornnøttene til Janka i går, og Jorunn nærmest DØDDE av iver etter å få sett den!!! Soppentusiasteksperten hadde nemlig ikke sett en slik før og da må man jo overlevere den pronto! Mens vi var på farten til å gå, fikk jeg turinvitasjon fra Anita.. Måtte først si nei, siden vi skulle til Erkleiv og sendte meldingen med gråten i halsen.... Ikke lett å si nei til Anita og Troja... Åsså to dager på rad!!! Men så kom vi på at hun og Troja kanskje ville være med til Erkleiv?? Og hun ville!! Så grei, altså!
Vi kjørte avsted og overleveringen av den gule nøtta kunne skje. Jorunn kunne ikke blitt mer glad om det var en diamant hun hadde fått.... Det neste nå er at Janka må komme på besøk og se om hun kan finne dem på Jorunns hjemlige trakter også! Bissene gravde så gjerne, men ikke etter disse skattene, dessverre... Turen var kjempefin med skogsveier, stier og kjempefin utsikt! Hundene løp og koste seg uten problemer. Lexie måtte gå i bånd, men hun tok det med godt humør. Litt leit at hun ikke kan løpe galmann, men hun var ganske øm etter turen i går, så vi tok ingen sjanser.. Vi møtte en jeger og Jenny gjorde sitt beste for å skremme ham til Bloksberg.. Han, vant med elghund, lot seg ikke skremme og viste seg å være av den hyggelige sorten som hadde tid til en prat. Mindy ble dødsnervøs av geværet hans, Troja tråkket i sin egen dritt og måtte "vaskes" i en sølepytt og Jenny prøvde å skremme Jorunn istedet... Ellers tror jeg vi ga inntrykk av å være en tålig normal gjeng med hundefolk..................................
Etter turen vanket det boller, brus, kaffi og engelsk julekake! NAM!!
Nå fyrer jeg i peisen og koser meg i varmen mens guttene er på Start-kamp.. Hver sin lyst, sier jeg! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar