lørdag 2. januar 2010

Nytt år, nye muligheter!

Så er vi hjemme igjen i byen, etter noen herlige dager på Dal! Vi kom på onsdag og huset var kaldt! Veldig kaldt!! Dette er låsen på innsiden av døra:

Og den tinte ikke mens vi var der........
Vi har likevel hatt noen flotte dager der ute, i selskap med Anita og Janka! TV'en virket. Vi hadde først ikke vann, men Jarle fikset varmekablene rundt rørene og dermed var den saken i orden. Ovnen på do gjorde at vi ikke klaknet midt i bissnissen og de 15 metrene mellom huset og doen bare føltes som 1 km i -16 grader....... Vi hadde som vanlig nok mat, av alle slag og i alle varianter... Heldigvis fikk hundene oss ut av og til så vi kunne orke mer mat når vi kom inn igjen...... Og vi har rent på akebrett!! Det var nifst! Veldig bratt bakke!! Hundene likte det knallgodt og vil gjerne gjenta det. Og det vil vi! Huset ble pyntet:

Legg merke til det naturlig frosta glasset på vinduene til venstre...
Det var forresten et nydelig vær alle dagene vi var der, med kjempefin vinterstemning:


Huset i vinterdrakt.


Hagen.


Jonas følger et musespor....



Veldig kaldt i partyteltet, gitt...


Innbyr ikke akkurat til bading.......


Sjøbua vår.


Dalskilen. Ikke så mye båtliv nå, nei..
Som sagt så koste vi oss fælt hele tiden vi var der og huset ble riktig så varmt og godt etterhvert! Vi fyrte faktisk i overkant mye noen ganger:


Ååååå..... så varm.........


Det er ikke noe å le av!!!!
Selve nyttårsaften gikk rolig for seg helt til klokka ble tolv. Da oppdaget vi at huset oppe på heia var fullt av folk og rakettene knallet ivei.. Bortsett fra litt bjeffing, reagerte hundene lite på disse, heldigvis. Gikk bare med en halv pose Frolic for å få tankene deres over på noe annet....
På turen første nyttårsdag opplevde vi noe utrolig spennende!!! Vi så to havørner! Kameraet er ikke det beste, men dette ble det beste bildet:


Utrolig flott fugl!


Man blir jo helt satt ut ved synet av disse store fuglene, så jeg fikk tatt bildet da de var ganske langt unna, dessverre. Men det var en utrolig opplevelse vi kommer til å huske!
Midt oppe i denne kulda, hilste vi på en vi trodde bare kom om sommeren:


Ingen fare for at vi ble brent denne gang! Vannet holdt forresten 7 grader, så for noen (kamikase-folk) er det vel badetemperatur enda... IKKE meg! Grøss!
Hundene koste seg masse:


Lexie i full fart.


"Ingen løper fortere enn meg!"


"Pass på, Jenny, her kommer jeg!"


"PØH! Ingen av dere kan måle dere med meg!"


"Bare vent, Janka, jeg har deg nå!"

Nå er vi vel hjemme igjen og et par ting har jeg savnet: Innedo og jevn varme over det hele!! Å skulle gå fra ei stue med ca 30 grader, til et soverom med minus mange, kle av seg og så prøve å flytte over 60 kilo med dødvekt fra dyna, er en påkjenning!! Jeg var en eneste stor nupp da jeg endelig kunne legge meg i senga og føle varmen fra varmeteppet!! Grøss og gru!! Har dere forresten opplevd følelsen av lodne legger i ullbukser?? Det klør!!! Ulla kom på om morraen og ble ikke tatt av igjen før kvelden. Resultatet ble at pelsen vevde seg inn i ullfibrene og jeg var redd jeg hadde fått skabb!!! Nå er ulla lagt bort, pelsen er trimmet og jeg har ikke skabb! Deilig! Jeg kan røre meg også! Etter å ha hatt lag på lag med tøy på og følt meg som i en sumodrakt, kan jeg nå bøye meg igjen uten de altfor store anstrengelsene. :-) Man kan vel si at jeg på en måte har slanket meg!!!! Juhuuu!!
Godt nyttår alle sammen!


1 kommentar:

  1. Ser bare for meg en stor søt nupp som ligger i senga nå,hi hi.Forresten ser det ut som Jenny har fått stivkrampe på det ene bildet.Godt å ha dere tilbake i byen igjen;o)
    Jeg har klart å legge meg til som følger på bloggen din også.
    Vi sees i vinterkulden en dag.
    klem fra oss<3

    SvarSlett