søndag 17. januar 2010

Besøk, tur og bursdag

Så er enda en helg over og like fort har det gått.... Sukk!
På lørdag fikk vi besøk fra Oslo! To kjempekoselige par kom for å møte hundene. Jeg var, mens jeg gjorde rent som en gal, spent på hvordan hundene ville oppføre seg. Man vil jo at "barna" skal vise seg fra sin beste side, når folk kommer langveis fra for å hilse på dem! Det gikk veldig fint og Bissene slappet fort av, dette var jo ikke dyrleger likevel! Daniel tok noen bilder og de ble kjempefine!!!







Lexie VIL ha tak i ballen!


Full fart i snøen


Søte Jenny.
Anders unnskyldte det dårlige lyset men tilføyde: "Bildene blir jo fine uansett, med så flotte motiver." Hvor smigret blir jeg av sånt??!! Så herlig!!
I dag hadde vi besøk av Janka og Anita. Kjempekoselig! Vi gikk en tur og ble så svette! Snøen er, med mildværet vi nå har, som sukker! Vi vinglet ivei og jeg lovte der og da at enkelte stier MÅ få besøk av trugene. Det er jo helt umulig å gå i skogen nå... Dobbeltsukk! Og vi turde jo ikke gå på isen! Den er sikkert helt råtten nå og jeg tør ikke prøve den uten redningsmannskapet mitt, Jarle, det er helt sikkert! Vi hadde kake og kakao da vi kom hjem igjen. Så godt!
En tur til Lund fikk jeg også til i dag og de hadde det helt fint! Mamma fortalte litt om siste dagers opplevelser med hjemmesykepleien... Jeg blir bare irritert om jeg skriver alle detaljene, men jeg kan jo nevne at de færreste som kommer, kjenner pappa, fordi de ikke har vært der før.. Pappa har ikke blitt vasket på lenge, antageligvis fordi den som kommer den ene dagen, tror de andre gjorde det dagen før.. Posen på kateteret blir ikke byttet med mindre mamma minner dem på det.... En av dem ville ikke se på posen engang, fordi hun aldri hadde vært borti slikt før! Jeg blir så irritert! Norge er bare fint utad, på innsiden er det helt råttent!!!
Jenny har vondt i kjeven... Jeg trodde først det var noe i munnen som gjorde vondt, men kunne hverken se eller finne noe galt. Ingenting i veien med tennene, ganen, tunga eller leppene... Merkelig.. Jeg har nå kommet frem til at det må være kjeven. Hun vil ikke åpne munnen og må hun gjespe, blir det ganske halvhjertet.. Blir det ikke bedre snart, må vi en tur til dyrlegen med henne. Uff.
Jeg tror endelig medisinen til Lexie virker!!! I dag har Jonas vært på frierføtter!! Det er ikke blod enda, men det er jo helt tydelig at hun lukter bedre!!! OH YES!!! Endelig skjer her noe!!!!
Vi har fått en ny gjest i fugletreet:


Nøtteskrike
Vi har ikke sett mer til rotta og håper og tror at Kattugla vi hørte en tidlig morgen har gjort det Rasmus (inne-nevrosen) ikke klarte! Håhå! Ikke verst!!!

Helt på tampen her må jeg bare nevne:

GRATULERER MED DAGEN JORUNN!!!!

Jeg fikk ikke pratet med deg, men jeg har tenkt på deg i hele dag!!! Vi må sees snart og så må du jo få både bursdagspresang og veddemålsgaven!! Klem fra meg til deg!!!

1 kommentar:

  1. Bluss-bluss
    Det var stort å se det rødt på blått her på selveste bloggen! Sååå koselig, Marit!
    Glad for å høre at fru Lexie har startet på den viktige løpetida. Tenker det er mange som venter spent nå! ( -jeg også! )
    Krysser fingre for at Jennys kjeve blir bra fort, og at alle to og firbeinte bisser holder seg friske og raske!
    Gleder meg til vi kan treffes igjen snart!

    SvarSlett