lørdag 23. januar 2010

Mord på Strømme...

I dag ble jeg forskrekket, kan dere tro!!! Dere husker annonsen i Norsk Ukeblad? Det viser seg at det ikke er det eneste bladet som har en artikkel om hundene våre! To kjempekoselige telefoner har jeg hatt i dag etter en artikkel i Norsk Bondeblad!!! Jarle er nå på jakt etter en åpen Narvesen-kiosk, så vi kan få sett dette med egne øyne! Venter i spenning!! Det var visst bilde der også!
Jarle har tatt seg av hundene de siste dagene fordi jeg har vært så opptatt. På torsdag skulle jeg ha styremøte og siden jeg hadde plapret ut om at jeg skulle gjøre det så voldsomt fint her i den anledning, så måtte Jarle rømme med hundene... Jeg skulle tørke støv, støvsuge, rydde og vaske, men istedet satt jeg som bedøvd i stolen... "Arbeidslyst kom, bank på! Her skal du motstand finne!!" Jadda... Og så måtte jeg jo lage mat!! Heldigvis hadde jeg just smakt Taco-suppe og det er enkelt, det! Arbeidet er i grunnen bare å steke kjøttdeigen og det kan jo til og med jeg klare! Maten var ferdig og rett før gjestene kom, eltet jeg rundt med en mopp og -VIPS- så var jeg klar for besøk!
I går skulle jeg hente bilen etter jobb. Den måtte på verksted fordi bakruten gikk i tusen knas... Ikke vet vi hva som skjedde! Da Jarle skulle børste snøen av bilen torsdag morgen, børstet han tvers gjennom, gitt! Åsså med den pusemyke børsten! Det viste seg at hele ruten var pulverisert og vi måtte ringe verkstedet pronto. Jeg skulle altså hente bilen på fredag etter jobb. Jeg kom på busstoppet i god tid og ventet og ventet... Og ventet.... Og ventet... Kaldere og kaldere ble jeg... Jeg prøvde å stå "rett opp og ned" i tøyet, for det skal visstnok hjelpe. Man står så rett man kan og da vil tøyet kun ligge inntil kroppen oppe på skuldrene, over hele resten av kroppen vil det danne seg et luftrom mellom tøyet og kroppen og man vil holde varmen uansett! Genialt! JASSÅ???!!! Hørt om pupper??? Eller valker???? Jeg kan stå så rett jeg vil, tøyet henger aldeles ikke "bare" på skuldrene!!!!! Og mine luftlommer er ikke store nok til å holde meg varm!! Der sto jeg altså, som en ispinne og ventet på den f.......... bussen! I EN TIME!!!!! Da den endelig kom, måtte jeg stå i midtgangen helt til Sørlandsparken og attpåtil betale for det!!! Jeg hater å ta buss......... Vel fremme på verkstedet, viste det seg at bilen sto på karosseriverkstedet... "Bare ta meg ut og skyt meg!" sa jeg og mannen bak skranken fant en som kunne kjøre meg fortere enn svint! For en service! Endelig fant jeg bilen og skulle bare inn og hente nøklene. Der traff jeg mannen til Britt Elin og han skulle ha masse penger! Ikke hans feil, det var snakk om egenandelen på ruta og det fikk han. En tur innom Lund ble det også tid til og der var Inger. Igjen hadde hun ordnet 1000 ting for mamma og pappa på no time. Hva skulle vi gjort uten henne?!
I dag møtte jeg Anita og Trine på Strømme. Vi skulle sjekke hundeklubbens forslag til lørdagstur. Jeg var litt sent ute, så Anita og Trine hadde testet litt på forhånd. Snøen var en halv meter dyp og de hadde måttet gå i sporene til hundene..... De kom ikke langt før min ankomst gjorde at de med glede snudde... Vi holdt oss istedet på området vårt og hundene løp rundt mens vi drakk kaffi og kjaste. Anita tok noen bilder:

Shakira, Lexie og Troja


"Jeg er på vei!!!"


Pust-pes... "Ikke lett i all snøen...."


"Troja! Snuppa mi!!!"
Vi bestemte oss for å ta en tur for å holde varmen.


Vi legger ivei..


Hundene måtte brøyte sti.. "Jasså?! Hvorfor må vi gjøre all jobben???"
Da vi var på vei ned igjen for å varme oss i brakka, tok Jonas ei mus!!


"Er jeg best, eller? Den er MIN!! Hvis noen lurer..."


Jonas sitt trofè!
Nå ligger hundene rett ut etter å ha mast ute i snøen i et par timer! Deilig! Vi har tent i peisen og satt oss godt til rette og gleder oss til en rolig hjemmekveld! Thomas skal ut og gjøre byen utrygg og kan ikke fatte at vi orker å ha det så kjedelig kveld etter kveld... Jaja, den ungdommen....

1 kommentar:

  1. Jeg bare gørrkoser meg med dine fornøyelige blogger!! Selv om jeg får ting og tang fortalt verbalt av og til, er det noe helt spes å lese om det!! Tror du snart må gjøre som Klausgård....;))))
    Jeg vil i så fall ha den første signerte utgaven!!! God klem til deg og din flokk.

    SvarSlett