søndag 3. januar 2010

Glemsel og båltur!

Nå har jeg sett over bildene vi tok på Dal og det er jo så mange jeg har glemt!! Jarle hadde også tatt noen, så dermed blir det et nytt innlegg om det samme som i går.......
Blant annet tok jeg en tur på stranda for å se hvordan det sto til der nede. Fristet et bad, kanskje?? Neppe:

Stranda vår er vanligvis MYE mer innbydende enn dette!!! Selv om jeg syns det er kaldt i vannet midt på sommeren også.... Naboen, Håkon, hadde latt måleren henge ute og den viste 7 grader. Jotakk, noen hadde vel latt seg friste, men nå har jo jeg så sterk viljestyrke, så jeg klarte å motstå! (HAHAHAHA)


Det var kanskje pluss i vannet, men det var definitivt minus på land!!! (Ca - 100!)


Og hvem vil bli brent på denne? Jeg gadd jaffal ikke!
Inne koste vi oss fært og litt sjyssing må til:


Hvem vinner tro?


Jonas selvfølgelig, og han må jo få en seiersnuss! "NEEEEEIII!!!"


Nuuusss! "Æææææsj!"


"Hvis det skal være sånn klining, så ligger jeg heller her!!!"


"Noen som kliner??? Hvor??"
Som nevnt, var det en nydelig fullmåne på nyttårsaften og Jarle tok dette flotte bildet:


Kjempestemning!
Hundene var dødstrøtte da vi kom hjem og sov hele ettermiddagen.. Det var bare så vidt de våkna så de fikk spist middag!! (Vi prøver enda å finne ut hva vi gjorde så vi kan gjøre det hver dag! Om vi lykkes er veldig usikkert, men vi lever i håpet!) Så trøtte var de:

"Jeg vet han ligger der, men jeg orker ikke flytte meg......"
I dag har de vært normale igjen..... Det er vi glade for! Man kunne jo blitt lat................... Vi fant ut at vi ville ut på båltur i det fine været. Noen som ville være med? Nei.... Vi endte opp med å gå likevel, mutters alene vi fem.... (Hehe, mrsmt!) Vi kjørte til Flekkerøya og gikk ut på en tupp. Skikkelig fin utsikt:

Solnedgangen skapte en perfekt ramme rundt turen!
Hund i profil:

TiteSenta er dronningen på haugen!
Jarle lagde bål så vi kunne grille noen pølser:

Ble jeg kastet på bålet???????

Selvfølgelig ikke! Jeg kan være ei heks, men Jarle er ingen barbar..... "Jeg er sulten og vil ikke vente på glør!!!"

Grilling med utsikt! Wow!

"PØLSA VIL IKKE BLI VARM!! ÆÆÆÆÆ!"
I tillegg til pølsene hadde vi med mandariner, sjokolade og myke tepper å sitte på. Det gikk dessverre ikke an å sitte, det var jo drittkaldt og kulden strømmet inn med en gang man prøvde... Da pølsene var spist og kakao'en drukket, var det ikke noe koselig å stå og spise hverken sjokoladen eller mandarinene, så da gikk vi hjem igjen. Men en fin tur, det var det!!

1 kommentar:

  1. Ingen som ville være med nei liksom??!!
    Di fu!!
    Men jøss for en flott plass dere har på Dal!!
    Helt fantastisk :)

    SvarSlett