tirsdag 29. desember 2009

Helt på tampen av året...

Det deilige været fortsetter og vi nyter det i lange drag, alle sammen!! Dette er jo det PERFEKTE vinterværet!! Skuffingen er unnagjort og likevel blir snøen liggende! Det knirker når vi går og det er faktisk mulig å gå på ski på sykkelstiene!! For dem som gjør det.... Mine ski ligger på loftet hos mamma og de.. Jeg har de siste gangene lånt mammas smørefrie, av to grunner: De er smørefrie og de er trege! Gamle, vet dere, med fiskeskjellmønster i hele lengden under. Sånne som synger og bremser hele tiden, veldig greie! Jeg brukte dem sist......eh......for ca 8 år siden. Jeg er jo en vrengt neger må dere huske, ble IKKE født med ski på beina! Men for alle dere andre som går på ski, må det jo være helt herlig!!
I morra reiser vi på Dal! Vi skal tilbringe Nyttårsaften på landet UTEN raketter! Det er meldt -9 grader selve dagen, så jeg kommer til å pakke ned ALT ulltøyet mitt! Spørs om ikke vi må ha tilhenger...... Sammen med oss kommer Anita og Janka. Vi skal renne på akebrett!!! Gjett om det blir gøy!! Hundene kommer jo til å få sjokk, men bare de finner ut av det, så vil de kose seg. Akebrett er jo noen bråkete dingser som de slett ikke kjenner til, så jeg gleder meg til å se reaksjonen når Mammasin og Jarlemann suser ned bakken! HIHI!
Trugene skal også være med! Jeg skal være sti-lager mens Anita kan cruise bak i sporene mine! Så greit det blir! Og kanskje jeg må prøve fiskestanga også? Kan jo hende det er en steke-torsk eller to inne i kilen?
Ellers har vi kost oss masse nå i romjula. Det at vi er ferdige i spisestua har gjort at vi kan sitte i ro, istedet for å elte rundt og rydde hele tiden! Deilig! Endelig litt feriefølelse!
i går var Jarle på tur med hundene og fanget litt vinterstemning:

Winter Wonderland


ÅÅÅÅÅÅ, så koselig!!!


Full fart i snøen


Hvor er alle sammen???


Fant Jenny....
Etter en slik tur er de deilig trøtte og koser seg fært:


Kosestund i sofaen


Er det godt å klenge sånn??


100% idyll i heimen!!!!

Siden vi nå blir uten nett i noen dager, vil jeg benytte sjansen til å si:

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!!!

1 kommentar:

  1. GODT NYTTÅR TIL DERE OGSÅ!!!
    Ha det kos med pølser og bål og torsk i fyrverkeri-frie, vinterskjønne omgivelser. Nyt nyttårsaften slik den er ment å være fra naturens side:-)
    Vinterkalde nyttårsklemmer fra Bygdenisse-bissenes stjernegnistrende rike!

    SvarSlett