lørdag 5. desember 2009

Julerot, vann og høye forventninger!

Hvor ble det av snøen....???? Værguden må sitte og godte seg skikkelig en plass!!! Den rampungen! Jeg satt på jobb og kikket på buskene utenfor, et hvitt lag dekket hver eneste grein og jeg så det ene nydelige julekort-motivet etter det andre.... På jobb!!! Hvordan var det da jeg kom hjem? Sludda og TUNGT!!! Det hang jaffal ikke et eneste fnugg igjen på buskene!!!! Dessuten ble det bare mer og mer overskyet, så selv om jeg hadde funnet en fin plass, så hadde man bare sett øynene på hundene i lyset av blitsen... Ikke noe julekort herfra....Med mindre målet var å skremme livskitten av noen. Hihi!
Som sagt så holder vi på med oppussing / julepynting........... Om her vanligvis er rotete, så ser det ut som Sodoma og Gomorra nå! (Heter det Gomorra??? Hihihihi! Hva heter den byen??) Sånn ser stua ut nå:

Skikkelig julestemning............ Men, det blir jo bra til slutt, så jeg er rolig og avbalansert! Jada! Vi er jo faktisk godt igang allerede. Taket er tett, isolasjonen tørr. Nå skal bare alt på plass igjen, karmer og lister, taket skal males, vegger tapetseres.... Gjort i en fei! Helt sikker på det! :-)
Imens kan jeg jo pynte andre steder, huset består jo ikke bare av stua! Velkomsten er på plass i ytterganga:


Selvmalt og selvkomponert. Så koselig!!!


Nissefamilien er også på plass! Thomas, Jarle og meg selv i julehylla! :-D

I dag skal vi avsted for å finne ny tapet til spisestua og maling til taket. Gleder meg! Vi har jo bare hatt glassfiberstrie og miljøtapet tidligere, som vi måtte male etter at vi hadde fått den på veggen. Nå skal vi altså tapetsere med noe som er ferdig der og da! Så spennende! Og så enkelt! Jarle er dødsflink til å tapetsere! det er vi helt sikre på! Det kommer til å gå som en lek!

I dag har pappa bursdag! Han blir 82 år gammel og vi skal feire ham i morgen. Hele familien med kake og kaffi!

GRATULERER MED DAGEN, PAPPA!!!

I går var vi på tur med Anita og Troja. Jeg har bestemt meg for å slutte med å bestemme hvor vi skal gå heretter! Vi kjørte til Terjevann og holdt på å drukne!!!! At det er mulig med så masse vann!! Ingen av oss hadde helt vanntette sko, så da vi møtte en av de store sjøene, snudde vi og prøvde en annen vei. Vi hadde ikke gått lenge før vi møtte et annet stort vann.. Denne gang tok vi en svingom inne i skogen for å komme forbi det. Begge to måtte slite litt, med glatte sko og bare ei lykt på deling. Vi kunne nok høres i mils omkrets, for det ble mange rare hopp og positurer når vi prøvde å balansere på ei lita gresstuste som holdt på å synke... To ganger måtte vi inn i skogen for å unngå å måtte svømme... Tredje store innsjø fikk oss til å snu... Neste gang tar vi med gummibåt og lar hundene trekke oss!!! JUHUU! Det hadde vært gøy! Må bare kjøpe gummibåten først... Men neste gang trenger vi ikke båt for da skal Anita bestemme hvor vi skal gå og der er det nok tørt og helt herlig!!! :-D

Fant et bilde jeg tok da Joplin besøkte oss på Dogs4All!

Er hun ikke søt? :-)

1 kommentar:

  1. Det må nok skje et under om vi skal gå tørrskodd på ei stund,men jeg har gommibåd æ så bare si ifra.
    Vi har hatt kurs på strømme idag og det var ikke tørt der heller,gressbanen ligner mer på en innsjø og banene var så slapsete at du ikke vil vite hvor slapsete det var.
    Kos dere i gebusdag i morgen så snakkes vi pluttselig;o)

    Klem fra oss

    SvarSlett