mandag 21. desember 2009

Juletre og ubuden gjest....

I dag er første dagen i ferien min og jeg snufser og nyser verre... Etter svineinfluensavaksinen ser det ut til at man kan få alskens dritt og lort, unntatt svineinfluensa.... Jeg har så vidt begynt på dritten og lorten, mens andre (mi søster og Anita La for eksempel) har holdt på en stund. Jeg prøver å være glad for at jeg nå vil styre unna svineinflu'en, men jeg klarer ikke helt å være takknemlig for neseforkjølelsen jeg sliter med nå. Jeg skulle hatt tonnevis med energi nå!! Ikke rennende nese, nysefornemmelse og bly i kroppen!!! Juleforberedelsene går derfor i sniletempo her hjemme, mens dagene går som bare det! Guuulp.... Men jul blir det, lell, OG I DAG SNUR SOLA!!!!! Beste nyhet, EVER!!
Jarle, den stakkars mann, måtte på jobb i dag og det er lenge siden jeg var så glad for at han skulle gå! Bissene har nemlig igjen okkupert senga vår, siden vi er så bløthjertet og ikke kunne holde ut at de enda en natt måtte sove i landflyktighet.... For sikkerhets skyld, la vi et teppe og ei ekstra dyne under Jonas. I tilfelle han hadde en ny ulykke. Han elsket det! Jenny la seg midt på min seng og hennes 17 kg, ble til 100 i løpet av natta... Det var helt umulig å få flyttet henne, så jeg våknet hver gang jeg prøvde å snu meg! Blyklumpen lå like støtt, midt i senga! Fra 4 og utover lå jeg bare og gledet meg til Jarle måtte opp! Til natta skal det hele organiseres bedre, det er jaffal sikkert!!! Må bare passe på at hun ikke kommer nær Jonas, for det vil de ikke, noen av dem! Bedre å knege henne inntil Lexie, hun er så snill! Eller Jarle, han bare flytter seg lenger ut mot kanten.. Eller kanskje de må få eget varmeteppe så de sover på sin egen seng, med madrass og dyne, på golvet? Hmmm....
I dag har jeg kjøpt gaver til Jarle!!! Veldig fornøyd og jeg tror ikke han klarer å gjette noen av dem!!! Og så har jeg hentet noen julekort vi bestilte altfor seint! Dermed blir det nyttårshilsener fra oss i år, men det er jo koselig også! Jenny var med ei runde i byen. Hun syns jo MYE er skummelt og trengte sosialiseringen. Hun var IKKE enig og syns byen var en bråkete og farlig plass!! Vår eminente trekkhund vimset rundt beina mine hele tiden og gnavde i ett: "Skal vi hjem nå??" "Kan vi gå nå??" "Hvor skal vi egentlig??" "SKAL VI IKKE SNU SNART?!!" En mann hilste på henne på Japan Foto og syns hun var så skjønn. Jenny var helt enig og nærmest krøp inn i ham.. "Ja, ta meg med vekk!! Nå!!" Etter ei stripe i Markens gikk vi til Wergelandsparken og jeg tenkte hun kunne gå løs litt. "Har du tenkt å etterlate meg helt alene i denne jungelen?????" Jenny skulle ihvertfall IKKE snuse på egenhånd! Uff, her må visst litt leking til... Jeg kastet noen snøballer og hoppet noen ganger rundt som en idiot. "Åååå..... Javel da, så får jeg hoppe litt jeg også..." tenkte Jenny... Etterhvert gikk det bedre og vi må nok ha henne med alene oftere!
Jeg kikket så vidt på juletrærne siden jeg likevel var der og i år tror jeg virkelig det blir vanskelig å finne det rette treet!! Jeg vil helst ha gran, men ikke et hvilket som helst tre! Det skal være kort og fyldig, omtrent som meg, med tykke "fingre"! (Som meg!) Treet skal også ha nåler på stammen, ellers er det et dårlig tre som vil snøss på hvei hjem! Juletreselgerne har 100 edelgran på utstilling og et knippe vanlig gran som ligger studd i en haug for seg selv.... Paddeflate og helt umulig å få noe inntrykk av! Uff og uff! Dette blir IKKE lett!! Jeg kjøpte selvfølgelig ikke noe i dag, det er en ting vi gjør sammen, Jarle og jeg! Selv om han påstår at han bare er med for å betale og bære........ Det er han ikke det! Vi bestemmer sammen! Det er jeg helt sikker på!!! Ja..
I dag, eller i formiddag, da jeg sto opp, la jeg merke til en uvelkommen gjest! Møt Rattus Norwegicus:



Joda! Rasmus har IKKE gjort jobben sin likevel... Vi har en ubuden gjest under terrassen.... Nå må vi bare diskutere hva som er mest effektivt av felle eller AG3....... Sukk. Men, til og med jeg skjønner at slike gjester ikke kan bli.... I første omgang skal jeg rydde under fugletreet så småen har minimalt med mat å fete seg opp på! Det var først da jeg pekte på problemet at hundene fant ut at det var noe under terrassen...:


JUHUUU!!! Megamus!!
Noen av de budne gjestene:


Kjøttmeis og Blåmeis




Løvmeis, Blåmeis og Rødstrupe





Spettmeis og Rødstrupe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar