fredag 11. desember 2009

Løgn, smerter og håp for fremtiden!!!

I dag ble vi ferdige med spisestua!! Tapeten bare rullet av veggene og vi sparklet et par spikerhull, fikk opp den nye tapeten, flyttet møblene på plass og alt ble ryddig! Dette mens vi nynnet sammen på en fin sang og samarbeidet gikk perfekt. Ingenting lagde krøll for oss, alt gikk på skinner!
Og nå vet dere at dette er bare en drøm..... Oh yes!
Spisestua er ikke ferdig og den gamle tapeten rullet slettes ikke ned av veggen! Den skal faktisk ikke ned! :-) Heldigvis finnes det noen som kan komme opp med en kriseplan. (Jeg er SKIKKELIG flink til å sutre når noe går tregere enn jeg ønsker!) Øystein, Jarles pappa, foreslo panel! Jarle ringte meg på jobb i går og jeg var IKKE vanskelig å overtale!! Ferdig malt (YES!) panel som kan settes opp utenpå tapeten! (YES-YES-YES!!!) Da kan den gamle tapeten henge der, limt med evighetslim som den er, og bare ha det så godt!!! Knegge-knegge! I dag var Øystein her og begynte arbeidet. Han kommer tilbake i morra og da hjelper Jarle ham. Vips-så har vi ny spisestue!!! Himmalaya, så greit det blir!! De får nynne litt, de to, mens jeg sitter i stua og beundrer fremgangen! Ja, det vil de nok like!
Ellers så har jeg just hatt tre dager i smerter..................... På tirsdag tok jeg svineinfluensavaksinen! Vi fikk tilbud på jobb og etter å ha vinglet i det uendelige for om jeg skulle ta den eller ikke, fant jeg meg selv plutselig sittende i stolen med blottet arm. Hvorfor skulle jeg ikke ta den? Tja.. Si det.. Hvorfor skulle jeg ta den? De jeg kjenner som har hatt svineriet, har vært syke en liten stund, med feber og influensasymptomer. Så er de friske igjen... Ikke har vi merket noe på skolen heller... Men, så ser man på nyhetene at den ene etter den andre dør av det! Ok, det finnes risikogrupper. Er jeg i en av dem? Kan jeg ha en underliggende lidelse som de først finner når de obduserer meg?? Jo, jeg fant vel ut at jeg kunne passe i et par av de gruppene iallefall! Når jeg hoster, høres det definitivt ut som om jeg har astma! Masse astma! Og når jeg står foran speilet på badet, etter en dusj, tilhører jeg jaffal gruppen for sykelig overvektige! Jepp! Best å få tatt vaksinen! Ergo satt jeg i stolen. "Prøv å slappe av." sa sykepleieren. Jeg er ikke redd sprøyter og var slapp som en melsekk allerede. Det var like før jeg rant av stolen, så avslappet var jeg!
Sprøyta var ikke vond og jeg fikk slappe av i ytterligere 20 minutter etterpå. Med et psykologi-blad.... Det var alt de hadde på venteværelset... Psykologi! I 20 minutter!! ARGH!!
Utover dagen ble armen litt øm.. På kvelden var den litt vond... Innen jeg skulle legge meg, måtte ingen komme nær armen! Både Bissene og Jarle måtte holdes på en armlengdes avstand og det er ikke lett med bare en arm og fire av dem!!! "God natt!! Du kan slokke lyset nå!" Halvveis hysterisk... Stakkars Jarlemann!
Jeg har aldri visst hvor mye jeg ligger på venstrearmen! Jeg vet det nå.... Jeg våknet hver gang jeg rullet over på armen, så da Jarle kom for å våkne meg, var jeg helt gåen! Armen ble ikke bedre utover dagen og det begynte i tillegg å verke i armhulen også! Lymfene føltes kjempestore og det var nesten umulig å bruke deodoranten... "Så godt du lukter." sa Jarle. Ja, det var jo ikke noe rart, deodoranten var jo alle andre veier enn under armen! To netter til i samme stil tar på, skal jeg si deg!!
I går var det vondest under armen. Selve stikket merket jeg ikke mye til og i natt kunne jeg igjen ligge på armen!! Halleluja!!! Thomas tok vaksinen i dag og merker selvfølgelig ingenting....................................... SUKK!

I går ble pappa operert og er nå tilbake på Ternevig. Operasjonen gikk bra og han er i fin form igjen!

Med alt som foregår nå, blir aktivitetene med hundene litt avstumpet.. Det er uansett ikke den mest aktive delen av året, men jeg skal ikke stikke under en stol at de av og til er veldig lekne på kveldene... Til og med Lexie er galen! Hun og Jenny leker veldig fint sammen. Galematias-lek i sofaen. Jonas finner skatter....

"Noen som vil leke med frisbee??"


"Hvem kan motstå meg??"

Jeg har hørt rykter om kulde og kanskje snø til uka!!!! Hvis det er bare kødd, så saksøker jeg værguden!!!! Nå trenger jeg litt lys og sol og is hvor det nå er søle!!! Da blir det mulig å gå ordentlige turer igjen, med god stemning og ingen slurpe-lyder! Sånn som i fjor, da disse bildene ble tatt:



Da kunne man nyte naturens egne diamanter i lyset av lykta og Bissene satte spor etter seg i snøen!!! Det var tider, det!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar