tirsdag 15. desember 2009

Julebord, Bootcamp og masse mat!

Vips-så var helga over, gitt... Jeg blir helt matt når jeg tenker på hvor fort tiden går! Klarer liksom ikke helt å følge med lenger.. Typisk tegn på dette, er da jeg i går kveld satt med en mega stor fredags-følelse! At det er mulig! Tenk da hvor skuffet jeg ble hver gang jeg fant ut at det var mandag! Fikk lagt meg altfor seint også, bare på grunn av det! Da Jarle våknet meg i dag morges, klarte jeg, i min forvirrede tilstand, å innbille meg at det var torsdag.... Skuffelsene har bølget over meg i hele dag.. Tirsdag! Ikke torsdag... Ikke fredag i morra... Blæææææ...........................
Hvordan klarte helgen å bli så kort?? Jo, vi var ute på lørdag!!! Ikke ute i naturen, jo det også, men på julebord!! Hundeklubbens julebord, vel og merke. Det er, i tillegg til at folkene er over gjennomsnittlig lykkelige, en interessant opplevelse! Vanligvis sees vi i fritidstøy med store lommer. Noen er til og med skitne, gjelder jaffal alltid meg! Vi er som regel utendørs når vi treffes, så bortsett fra Lene, er vi mange ganger ganske bustete på håret, usminket (gjelder også for det meste meg..) og deltar i samtalene med halve oppmerksomheten vendt mot noen andre, nemlig hundene... Så treffes vi på julebord! Pyntet i finstas, rene og pene, kanskje bortsett fra et par kledelige hundehår, innendørs og UTEN hundene! Det er rett før vi må bli kjent på nytt! Endelig løfter vi blikket over hoftehøyde og ser hverandre i øynene når vi prater, med hele oppmerksomheten rettet mot personen vi prater med! Dette blir jo altfor intimt, så vi døyver vår nyfunnen sjenanse med ildvann av forskjellige slag... Og det er da motivene trer frem! Man MÅ jo ta bilde av slikt og jeg har jo ingen skrupler med å vise dem, da det er bare folk med ryggrad på KHK's julebord! (Ja...??)



Lene og Heinz  og formannen Trine.                                                                                     


Anne var veldig sjenert, gitt...                                               Anita har ingen slike følelser...
Formann Trine og Nestformann Anita fikk hver sin hest, da vi lurte på om de trengte en ny hobby... Vi regner med at de begge kan ri og at hesten ville bli nyttig. Anita var VELDIG glad, jaffal!


JUHUU! Min egen hest!!!!


Åh... Ble litt sliten, gitt..


Er alt på plass??
Utover kvelden var vi slett ikke sjenerte lengre... :-)


Tuppen og Lillemor... Det vil si min eminente turvenninne Anita og meg selv!


Møt Lene, formann i Jonas' fanklubb!!

Men, også denne kvelden tok slutt og jeg MÅ bare si det: MÆ Å JARLE VAR BLANT DE SISTE SOM GIKK HJEM!!!!!! Det har bare skjedd en gang før, i fjor, da jeg har en tendens til å bli dårlig før hanen går til sengs om kvelden.... Skikkelig festbrems! Men ikke i år! (Shake-boogie-woogie!!)
Vi prøvde å liste oss inn hjemme, men det var jo fånyttes... Bissene var elleville og alt annet enn lydløse! Klokka var sinnsykt seint, så vi ramlet til sengs nokså fort. Etter en liten stund i drømmeland la jeg merke til noen rare lyder... BURP-BUURP... "Er det noen som spyr..??" lurte jeg.... "HIMMEL!!! DET ER NOEN SOM SPYR!!!" Oppe og ute av senga før jeg fikk sukk for meg, Lexie var dårlig! Å løpe gjennom stua og spisestua slik som her ser ut nå, er ingen enkel sak!! Dessuten var jeg dobbelt så vinglete som jeg pleier å være...?? Men ut kom vi til slutt og det var minus 1000 grader!! Mega frost i kroppen!! Inn igjen og sove videre. Etter en liten stund hørte jeg de samme lydene!! Opp og ut, dunke-dunke, vingle-vingle gjennom stuene og ut igjen... Like kaldt! Inn igjen og under den varme dyna. Enda en gang i løpet av natten måtte Lexie ut, men da vinglet jeg ikke så fælt lengre, heldigvis! Jeg hadde følelsen av å være på Bootcamp hver gang! Da Jarle vekket meg søndags morgen, var jeg nærmest død! Foran meg ventet en dag med Larsen-familien og middag på Dølen Hotel på Evje. Masse god mat! Altfor mye god mat! En skam at man bare har èn mage og en forbrenning på sparebluss!!! Etter middag shoppet vi på en låve i de indre bygder. Masse fine ting og vi fikk noe nytt til spisestua også! Jippi! Resten av kvelden skulle man tro jeg tilbragte som et slakt i stolen, men nei! Jeg gjorde ikke det, tenk! Jeg malte taket! ja, ingenting som å male tak når man er litt overtrøtt og pre-vinglete!
Spisestua er nemlig snart ferdig! Juba-juba!!! Bare noen lister mangler og så må vi montere stikkontaktene. Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å få orden her igjen!!!
Og i morra er det onsdag! Midtveis i uka og bare noen dager fra juleferien!!! Litt snø nå og "I'm in heaven"!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar