tirsdag 8. desember 2009

...(PIIIIP)... fyrverkeri!!!!!! Og jeg hater tapet!!!!

I går eltet vi fremdeles rundt etter tapet, men denne gang var runden planlagt, så vi slapp å kjøre frem og tilbake.  :-) Vi fant mange på Byggmakker, tok med noen prøver og var innom Fargehuset igjen. Noen flere prøver her og vi kunne kjøre hjem, lette til sinns. Vi hadde vært litt vågale denne gang! Tapetprøvene var mørke og helt forskjellig fra det som er på veggen i dag! Spennende! Jarle skulle på styremøte og jeg avtalte tur med Anita. Snille, gode Anita som ikke har ordet "nei" i sitt vokabular!! Vi skulle møtes i Kjosdalen. Når vi går samtidig hjemmefra, så møtes vi på likt i bunnen av bakken, det vil si der veien fra Bråvann møter stien i Kjosdalen. Jeg ble derfor ikke forbauset da jeg nærmet meg siste sving og så lys som nærmet seg. "Skal si Anita har ei kraftig lykt!" tenkte jeg... Lyset som nærmet seg, var som fire 1000 meters lykter og det virket som om hun kom løpende også..... ?? Det viste seg å være en bil..... Aldri har vel jeg sett en bil i Kjosdalen før!! Like etter bilen, kom Anita og jeg må bare si det: Lykta hennes var nesten like sterk som billysene! Himmel og hav! Dessuten kan hun nok drepe en valdtektsforbrytar om det trengs, lykta veier like mye som den lyser! Wow! Vi passerte flere biler og skjønte at noe skulle skje inne ved Bjørnehula. Vi fortsatte til Storevann. Hundene løp og koste seg og vi labbet nedover igjen. Da vi igjen passerte bilene, hadde de tent et megabål og det så riktig koselig ut! Så kom barna... Mange, mange barn og hundene måtte i bånd. Alle utenom Lexie. Jeg har likevel ikke noen god kontroll på tre hunder i bånd, så Lexie kan som regel bare gå, hun er jo så snill! Barna gikk med hver sin fakkel og det var litt av et syn! Kjempefint! Da vi var ved hestejordet skjedde det som i grunnen ødela hele opplevelsen... For å glede barna, begynte en eller annen tosk å sende opp fyrverkeri!!!! Vi stokk, alle som en, men verst var det for Jenny... Hun har i grunnen aldri opplevd hverken skudd eller fyrverkeri og nå ble hun skikkelig redd! Hadde hun ikke vært i bånd, vet jeg ikke hvor hun hadde endt opp... Det var heldigvis slutt etter rundt fire raketter og Jenny roet seg ganske fort, men hvem vet hvor skremt hun egentlig ble? Jeg håper bare hun skiller på raketter og skudd! Dumme-dumme mann på jordet!!

Så til denne tapet-saken, da... At vi hadde vært så vågale, var bare dumt! Jeg tør rett og slett ikke å tapetsere med en så mørk tapet! Jeg følte hvordan veggene ville krype inn over meg og spisestua ville plutselig vært knøttliten! Vi endte opp med en hvit tapet med strå på. Dødslekker! Mens Jarle skulle ut og handle og lufte villBissene, skulle jeg renske veggene for den gamle tapeten.............. Malt miljøtapet.......... Har noen prøvd det?? JEG HOLDER PÅ Å FÅ MAGESÅR OG BLI GAL!!!!!!!! Tapeten løsner i BITTE små flak!!!!! Bare se:

Som små fnugg!!!! AAAAARRRRGH!!!!!!


WOW! Et stort flak.....


Fire oppflisa negler senere...... DOBBELT-AAAARRRGH!!!!!!
Spisestua har aldri vært så stor....................... Jeg GLEDER meg til Jarle kommer hjem og kan finne frem et verktøy (som jeg håper han har!!!) som kan fjerne den gamle tapeten, uten å ødelegge grunningen bak, i en fei! Ja, det skal bli fint, gitt! Jeg gleder meg veldig!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar