lørdag 1. juni 2013

31 dager og en liten filmsnutt.

Dette blir bare et kort innlegg for i dag har jeg vært så himla sløv.... Varmen har holdt seg, så valpene har sovet mye. Jeg tok dem ut på plenen i formiddag for å filme dem, men det ble ikke så vellykket... Jarle er i Danmark så jeg var alene, dermed vrimlet valpene rundt meg og filmingen ble deretter... Filmen kunne hett "Dotur i hagen".. Jeg tror alle valpene er tungt på do i løpet av filmen, men hensynsfull som jeg er, så prøvde jeg å ikke få det med.. Hvem vil filmes på do, liksom. Men, et poeng er jo at alle valpene gjør både bimmelim og bommelom på gresset, uten problemer, så dersom dere kommer hjem med valpen og den ikke vil gå på do ute, så er det bare en ting å gjøre: Bytt gress! For det er ikke noe galt med valpen! ;-)
I løpet av filmen vil dere høre en valp som piper og piper... Det er Tinde (Enja) som vil opp i fanget og få kos. Det kan hun jo ikke, for jeg filmer og hun er veldig fornærmet!
Vi fikk besøk av Eli og Kenneth senere på dagen og valpene var jo selvfølgelig mye mer aktive da.. Men da filmet jeg ikke... I morgen er atter en dag, så kanskje blir det en bedre film da?
Her er dagens blinkskudd..... http://youtu.be/jgXpeKr9U-I

Alle valpene har nå funnet sine fremtidige familier og som vanlig blir de spredt over et stort område:
Arna skal til Sarpsborg og vi venter i spenning på hennes "voksne" navn! Men, de er flere som må bli enige, så det er kanskje ikke så rart. Det kan også være at familiens andre hund, Geza på 14 år, ikke har godkjent forslagene så langt. Da må det bestikkelser til! (Et hint!)
Tango skal til Oslo og blir samboer med ei Tysk Pinscherjente på 10 år! Det kommer han til å like veldig!! Heldigvis er Tango en sindig gutt, så han skal nok smelte hjertet til Chanti fortere enn svint!
Tuula (Donna) skal til en fantastisk fin familie i Larvik. Der er det to som venter ekstra på prinsessen sin, nemlig Jenny og Jesper, og Tuula gleder seg til å få den oppmerksomheten hun syns hun fortjener.
Tinde (Enja) skal bo sammen med en Aussie som heter Adriel og matmor som bor på Hamar (eller i nærheten..) Tinde får treffe matmor og Adriel allerede i morra og det gleder vi oss veldig til!
Frodo skal helt til Sverige og blir samboer med i allefall en hund til. Han heter Tilmour på papiret, men vil beholde Frodo som hverdagsnavn. Det er koselig, syns vi! Frodo skal få være med på ridesenteret hvor mor jobber og det gleder han seg til! Han har allerede begynt å øve seg på å løpe fortere enn alle hestene til sammen!
Gudrun skal helt til Lofoten og blir dermed første ØP'en som inntar vårt vakre nord! Hun skal til en ung familie som vi gleder oss til å treffe! Gudrun har heller ikke fått sitt voksne navn og vi venter i spenning... Men uansett hva det blir, så vet jeg at hun vil ta Lofoten og familien med storm! Mer sjarmerende lykkepille skal man lete lenge etter!

Jeg tror jeg har alle stedsnavn og plasseringer sånn noenlunde riktig, men ikke heng meg om noe er feil! Jeg er bare så UTROLIG elendig når det kommer til geografi!! Jarle er stikk motsatt og ganske oppgitt over meg... Han vet hvor alle plasser er, han finner alltid frem og glemmer aldri hvordan man kom seg dit. Da er det i grunnen ikke så rart at jeg er hjernedød på det området, jeg har jo min egen gps i ham!

Ha en fin lørdagskveld! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar