lørdag 22. juni 2013

7 uker og 3 dager

Bare et kort innlegg i dag...
Været motarbeidet oss, så det ble ingen tur til Dal likevel.... Sukk!! Når skal det være stabilt??? Det behøver ikke være stekende sol (JOOO!!! PLEASE!!!) bare det ikke regner! O sukk!!!!
I dag ble derfor en dag da valpene bare var hjemme og siden utenfor var søkkvåt, endte det med MYE energi inne.. Da er det bare en ting å gjøre, nemlig åpne opp til stua!
Valpene velter inn og man kan formelig høre "YES-YES-YES!!!! NÅ SKAL VI EROBRE!!!!!" Og så sprer de seg til alle rom og finner på alle mulige sprell. Jeg sitter i stolen og ser at veska beveger seg og blir åpnet!! Støvsugeren blir dradd over golvet, enten etter slangen eller etter støpselet... Diverse klær og håndkler havner plutselig i stua... For å unngå at de tygger på ledningene, la jeg ut noen hundebånd. Det var en fin erstatning og mye tryggere. :-) Tennisballer var en stor suksess!
Støvsugeren durte og gikk og nå er det ingen av dem som bryr seg. Da de senere var tilbake i bingen, støvsugde jeg hele stua uten at de reagerte. Det betyr at de neste gang skal være i stua når støvsugeren skal brukes igjen. Spennende!
Ekstra gøy er det når jeg legger meg ned og kan tygges på. Det er skikkelig vondt, men herremiti så gøy det er!!! Totalt verd det!! Tinde elsker å ligge på ryggen min og dra meg i håret. Det har hun gjort i mange uker allerede.
Ellers er en favoritt hos alle å tygge på øret mitt, med jekslene.... Det ender med at jeg føler jeg har Dumboører, men SÅ verd det, det også!
Noen lurer kanskje på hvorfor jeg lar dem bite og lugge meg uten å oppdra dem. Jo, det skal jeg si deg. I min verden er det lov å bite, så lenge det er lek! Biter man altfor hardt, så er det greit med et hyl og valpen overtales til å gjøre noe annet, men å lekebite er tross alt hunders måte å leke på. Jeg liker litt røff lek, så lenge det er på valpens premisser og at den skjønner når det er nok. Ingen av valpene har problemer med det, så derfor har vi daglige "spise-på-Mammasin"-lekestunder på golvet. Dette er noe jeg alltid har gjort, både med egne valper og med valper som er født hos oss og ingen av dem har fått bite-uvaner av det. Men det er viktig at valpen lærer at den også skal ha en av-knapp.

Her er en film jeg har satt sammen fra våre innedager i dårlig vær: Charlie-valpene 7 uker
Litt mørk, men den har noen godbiter som jeg håper lokker frem smilet!

I morgen får vi se hva som skjer når vi ser været! Håper det blir en utedag. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar