lørdag 29. juni 2013

Så reiser de håpefulle......

Ja, så var dagen der..... I åtte lange uker har noen lengtet etter denne dagen, mens andre (Jarle og jeg) har gruet oss litt.. Dagen da de første valpene reiser. Misforstå meg ikke, vi føler at alle valpene har fått gode eiere og vi unner dere å begynne på denne epoken i livet deres, men samtidig skulle vi ønske at vi kunne ta med alle valpene og løpe inn i solnedgangen og kose med dem alle til verden opphørte å eksistere!! Det er bare det at valpene ikke hadde giddet det..... De vokser og blir villere for hver dag! Tiden da de lå som en myk loff i armene våre, er definitivt over! Nå skal det løpes rundt, herjes og bjeffes!! Ting kan ikke gå fort nok og alle raser ivei! Hagen er blitt for liten (mener valpene), så nå sjekker de gjerdet for hull ustanselig. Mange ganger har jeg snappet dem opp akkurat når de skal knekke liljene mine..... Masse arbeid for to gamle mennesker..... Og så sover de mye mindre!! Nå har de begynt med power-naps! Det vil si at når roen senker seg og vi tror den skal vare en stund, så VIPS våkner de igjen! Gjør vi imidlertid noe nytt med dem, nye steder eller nye folk, så sover de som steiner etterpå. Da er de bare skjønne og uskyldige igjen!

I går reiste Tinde og Tessi. Begge reiste med fly og jeg håper turen hjem gikk greit. Det så ut til å gå greit da vi tok farvel på Kjevik, i allefall.

 Ingrid og Tinde
 
Vegard, Tessi og Natalie
 

Jeg har ikke fått tatt 8 ukers-portretter... Denne uken prioriterte jeg et gruppebilde. Det var ikke lett.... Det var som å ta bilde av en neve med lopper!! Til slutt endte jeg opp med dette:

Tessi, Tema, Frodo, Tuula, Tinde og Tango
 
Jeg prøvde på noen portretter i samme stil, men valpene var bare SÅ lei av å se søte ut, så jeg måtte gi opp. Et par ble det likevel:
 
 Tema
 

Tango (viser alle tegn på et han har tenkt å stikke av...)
 
Da var det bedre når de fikk sove på saueskinnene istedet!
 
 Frodo, Tessi, Tinde og Tuula
 
 Frodo og Tessi
 
 Tuula
 
 Tango gir "hjemmelukt" til reiseteppet. Flinke gutten!
 
 Tema syns det var litt varmt på skinnet...
 
 Hele gjengen!
 
Tessi sier farvel til mamma og pappa.
 
I dag reiser Tuula og Tango til sine fremtidige hjem og flokken vår krymper enda mer. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar