søndag 1. januar 2012

Velkommen til 2012!!

Så var enda en dato bak oss, hvis jeg kan si det slik... Nyttårsaften ble tilbragt hos Jorunn og Steve på bygda. En trygg og god plass, langt fra rakettene. Vi har vært der mange nyttårsaftener og det er skikkelig koselig, så hvorfor forandre en god tradisjon?
Grunnen til at vi "rømmer" på nyttårsaften er fordi vi ønsker at Bissene skal få en rolig feiring. Denne kvelden kan være en prøvelse for mange hunder og jeg har hatt alle typer, fra de som ikke bryr seg i det hele tatt, til de som er livredde og går i skikkelig shut down. Roy, min første hund, tilhørte den sistnevnte typen. Han var skuddredd fra den dagen vi fikk ham og nyttårsaften var en skikkelig prøvelse for ham. Nå er det jo slik at rakettene ikke bare forekommer på selve dagen... Nei, folk begynner gjerne noen dager før og de fleste har alltid noe igjen til dagene etter også. For oss med redde hunder, blir feiringen av det nye året en stor belastning og et år fikk vi ikke Roy ut av hus før 3 dager etter selve dagen.. Vi prøvde alt som var å prøve på den tiden, men ingenting hjalp. Derfor begynte vi å "rømme". Roy fikk oppleve rolige feiringer på Dal, enten med foreldrene mine eller med meg og vennene mine.
Ingen av de senere hundene har vært så redde som Roy, men så har jeg også gjort mitt for at ikke det skulle bli slik for noen av dem.
Lexie er ikke redd, verken skudd eller raketter, men det var like før at alle våre gode forsetter ble ødelagt for et par år siden.. Jenny og Jonas var ett år gamle, godt og vel, og ingen av dem var redde for skudd. Vi har fortsatt tradisjonen med å "rømme" på nyttårsaften, så de hadde heller ingen dårlige opplevelser med fyrverkeri. Den vinteren lå isen på Bråvann og var en fin plass å lufte hundene. Vi var sammen med Lilo og Vibecke og skulle møte Anita og Troja på den andre siden. Det var flere dager siden nyttårsaften, så raketter var vel det siste vi tenkte på der vi gikk.. Akkurat da vi hadde gått ut på vannet, begynte noen unger/ungdommer å skyte raketter rett over oss!!!! Vi tobeinte fikk nesten sjokk, så uventet var det!! Og hva så med hundene?? Lexie og Lilo tok det med fatning, mens Jenny og Jonas ble livredde!! Det en ØP ikke forstår, skremmer den, og for dem var dette spetakkelet og lysglimtene rett over hodet på oss, helt ubegripelig.
Etter den episoden ble Jenny skuddredd og Jonas er fremdeles livredd for raketter....
Så vi fortsetter å "rømme" og tar i tillegg forhåndsregler flere dager etterpå også.

 Koldtbord hos Jorunn og Steve

 Jarle og Steve....... Snakker de om fisking..???

 Deilig sveitsisk konfekt!!

 Mæ å' Jorunn!! HÆPPI NJU JEER!!!

 Åsså var det disse forsettene da.......

Som vanlig hadde vi det supert hos Jorunn og Steve. Vi spiste altfor mye mat og enda var det mer vi ikke orket å smake på, akkurat som det skal være! Og vi lo masse!! En perfekt inngang på det nye året!
Nå har det seg slik at Jorunn og Steve har fått nye naboer der ute på bygda... Og hva skjedde?? Joda, et vell av raketter klokka 00:00!!! Lexie og Mindy var litt betenkte, Jonas var livredd, Jenny var sikker på at himmelen kom i hodet på henne og Ayla skulle "banke dem alle!!" Disse naboene har ødelagt bygda!!! Grrr!!! Men, sammen finner vi på noe annet til neste år og vi gleder oss allerede!!

Total sløving foran tv'en på 1. nyttårsdag!

I morra begynner hverdagen igjen... Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha noen nyttårsforsetter i år... Jeg klarer som regel ikke å holde på dem likevel... Jarle mener jeg har sagt at jeg skal bli snillere med ham... Sssss- det vet vi jo alle at jeg ikke klarer å holde uansett!! Hihi!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar