tirsdag 27. desember 2011

Den fine romjulstid!

Så var det jammenmeg over...... I det øyeblikk sommerferien er over, begynner jeg å glede meg til jul. Det er leeeeenge til og jeg går i samme fella hvert år: Det er så lenge til at alt blir utsatt til det siste. Julestresset er snart like velkommen som julestemninga. :-)
To ting bidrar til at jeg kommer på etterskudd hvert år: Jobb og Dogs4All... Jeg får ikke pyntet den helgen og det gjør jo at jeg må pynte som en gal hver ettermiddag etter jobb i stedet. Men, huset ble ferdig!!!
Vi hadde grøt sammen med Nompen, mamma og Thomas på formiddagen. Mamma skulle feire jul hos min bror, så det var veldig koselig å treffe henne før hun skulle dit.
Her ble vi faktisk 10 stk på kvelden og det er lenge siden vi har vært så mange!!

Bordet er dekket og venter på gjestene

Kvelden var utrolig koselig og vi hadde et LASS av gaver å dele ut!!! Jeg prøvde å ta noen bilder, men man er tydeligvis veeeldig konsentrerte på julaften, for man ser jammenmeg ikke mye blid ut!!!

Nompen...

Jarle....

Jarles bror Frode og hans sønn olav.

Lurer på hva de tenker, alle sammen???? Jaffal ikke "JIPPI!!" Hmmm...

Godt at ihvertfall en av oss ser lykkelig ut!!


Jeg fikk også den fineste presangen:

JEG SKAL PÅ FOTOKURS PÅ LANGEDRAG!!!

I november skal jeg få lov til å tilbringe en hel helg på Langedrag og lære om fotografering av proffe folk!!! På Langedrag!!!! Jeg kommer til å få SYKT mange smilerynker før den tid, det er helt sikkert!!!
Jarle skal ta seg av Bissene så jeg kan få meg årets egotrip EVER blant ulver og gauper og duer og kaniner og hester og jeg vet ikke hva!!!! Nompen blir med som "ledsager" og gjett om vi skal kose vårs!!

Romjulen ellers har vært i avslappelsens ånd! Bortsett fra noen turer med Bissene så har sløvefaktoren vært høy og det er det beste med hele julen, nesten! Man kan kose seg med gavene man fikk og se at andre koser seg med sine. (Jarle, liker du laptop'en eller????? Jeg hadde jo sittet klistret!!!!!)

I dag har vi vært en snartur på Dal og planlagt vinteren hogst. Mye rydding og masse brenning av kvist.... Puh! Kanskje vi skal dra igang en dugnadsdag?? Sikkert flere som syns det er gøy å brenne bål! :-)

Og så har vi endelig fått hilst på Sara igjen!!!

Skjønne Sara er nå 7,5 måneder gammel


Jeg var så forkjølet til og fra hele november, så jeg hadde ikke lyst til å smitte henne. Så var Thomas syk og slik gikk nå ukene... Jeg har faktisk ikke sett henne siden navnefesten i oktober!!! Og for en forskjell!!! Nå sitter hun, kryper og reiser seg opp!! Og for ei blid lita kompe!!!

Lurer litt på disse gamle menneskene som stirrer så....

 Spennende julepresang!

 Tittei!!!

 Luigi er favoritten!

Skjønne jenta!!!

Det blir ikke lenge til vi ser henne igjen, nei!

Resten av romjula skal nytes i fulle drag og vi gleder oss til å tilbringe Nyttårsaften hos Bygdehexa og Steve!!!

Ha en fin romjul dere også!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar