onsdag 7. desember 2011

Fra helsvart til solskinn på 24 timer!

De fleste jeg kjenner er syke i ca tre dager når de får en vanlig forkjølelse. Og det går så lang tid mellom hver gang, at de gjerne sier "Jeg kan ikke huske sist jeg var forkjølet!" Jeg, derimot, er syk i minst ti dager og jeg husker akkurat hvor lang tid det har gått siden sist!! Denne høsten/vinteren har ikke vært noe unntak... Forskjellen er at jeg har hanglet i lange tider med noe jeg ikke kan klassifisere som en forkjølelse. Når man har tett nese og et generelt ubehag i kroppen, er det ikke en forkjølelse i mi bok! Nei, forkjølelse er når man hoster så ille at hjernen prøver å finne en vei ut av ørene og man må lukke øynene så de ikke detter ut! Hadde jeg ikke vært polstret, kunne man nå ha sett en vidunderlig six-pack på magen min, takket være hosten!
Ok, nok om beskrivelsen av mine siste ti dager! Jeg har vært hjemme fra jobb i flere dager og vandret mellom gjesterommet og stolen i stua, dag som natt. På mandag mente jeg at jeg omsider kunne gå på jobb igjen. Jeg hostet, ja, men følte meg litt bedre. Det gikk nesten greit og jeg holdt hele dagen.
Natt til tirsdag våknet jeg med en brennende følelse i magen..... Etter flere turer på do var jeg endelig tom og sovnet igjen. Jeg krekte meg på jobb, men det var jammenmeg ikke mye hjelp i meg og jeg måtte gå hjem igjen.

Så satt jeg hjemme igjen... Jeg orket ikke røre en finger og følte meg helt elendig. Jeg syns faktisk ganske synd på meg selv, hva har jeg gjort som fortjener dette, liksom? Turer med Bissene virket som et fjernt minne og Jarle måtte klare alt selv, med sitt dårlige kne. Dette var i går.
I dag våknet jeg etter ei litt urolig natt. Jeg følte meg ikke så aller verst, selv om magen ikke var helt på parti enda. Jeg tror at omgangssyken bruker lenger tid på å gå over jo eldre man blir.... Utover formiddagen prøvde jeg å spise noen Marie-kjeks. Å herremiti, så gode de var!!!! Beste Marie-kjeksene EVER!!! Jeg ventet spent på reaksjonen fra de nedre regioner, men ingenting skjedde!!!!!
Med maten kom energien sakte men sikkert tilbake og det var som om depresjonens slør forlot meg! Jeg gikk ei lita runde med hundene og kjente livet vende tilbake!!! Jeg åpnet endelig den første kassa med julepynt og orket å gjøre noe med innholdet!! Og hadde jeg først begynt, så kunne jeg likegodt fortsette. Det er jul i heimen!!! Endelig!!! Jeg er på langt nær ferdig, men det er godt påbegynt!

Forskjellen på i går og i dag, er som to forskjellige verdener! Takk og lov for at man blir frisk til slutt!! Nå skal her ryddes og pyntes i alle kroker, det er i allefall sikkert!

1 kommentar:

  1. Kjempesmil og juleglede! Så godt at du endelig er på beina igjen! Virusfri klem fra Bygdehexa:-)

    PS ikke noe press, stress eller tvang, men har du tid til å motta visitt fra en mellomstor førjulsbukk på fredag, foreksempel?

    SvarSlett