fredag 27. januar 2012

For en fin fredag!!!

Nei, hva har skjedd??? Har jeg ligget to døgn i koma??? Neida, men plutselig gikk tiden så fort....
På onsdag sendte jeg melding til Anita Lo og spurte om vi skulle treffes på ettermiddagen / tidlig kvelden. Det ville hun!! (Tror ikke hun kjenner ordet "nei"..) Snille henne!!! Vi kjørte til Timenesjordene faktisk! Der har vi ikke vært på aldri den tid, så nå var det på tide. Det var fint å gå der og hundene løp og snuste. Om det var is under snøen, så merket vi ikke noe til den. Da vi kom til endes av jordene, møter vi begyggelsen, men det virket så folketomt at vi fortsatte et stykke til. Plutselig bjeffet Ayla og bråsnudde!! "Nei! Folk!! Vi snur!!" sa jeg... Anita bare lo og jeg innså hvor teit det var. Hvorfor snu når hun allerede hadde bjeffet?? Best å møte "faren" head on! Det viste seg at hun hadde bjeffet på et postkassestativ.............. Nå gikk vi på brøyta vei og skulle tro det var finfint, men nei... Jeg hadde først et lite hallingkast og så ramla Anita med et kadunk!! MASSE fnising før vi kunne fortsette. Da vi kom til veis ende, så og si, snudde vi og like etter var det min tur.. SMOKK, så lå jeg der! Igjen MASSE fnising før jeg fikk reist meg. Alle hundene måtte dessuten susse og hoppe rundt, for dette var jo en sånn gøy lek!! Heldigvis slo jeg meg ikke. Tror til og med kneskålene er polstret! Hmm... Det var uansett en deilig tur og Bissene var fornøyde resten av kvelden!
Faktisk har Bissene vært utrolig greie denne uken som Jarle har vært på ikke-guttetur! Jeg lufter dem når jeg kommer fra jobb, gir dem mat og slapper av lenge før de begynner å mase. Vanligvis unner de meg ikke mer enn en times hvile før de vil på tur igjen, men de siste dagene har de ikke mast i det hele tatt!! Må bare innrømme at det er litt deilig! Tur får de jo uansett, men det er veldig greit at jeg kan bestemme når. Har vært veldig trøtt når jeg kommer hjem fra jobb, så det har vært godt å kunne ta det litt med ro.
Fikk ryddet litt også, på onsdag!! Under kjøkkenbenken har vi hatt ei trådhylle stående. Den har vært full av ett eller annet, men såvidt jeg vet, så har vi ikke brukt noe av det på aldri den tid... Da kan den fjernes!! Jeg fant også en søppelsekk under den benken og det tok jeg som et tegn.... (Nå vemmes Jarle!!) I denne trådhylla var det en del gamle datating og en haug med cd'er med alskens musikk på... Vekk med det!! Det ble veldig ryddig og reint under benken, det er sikkert og visst!!

Torsdag ble en skikkelig eltedag!!! Jeg hadde en avtale med Thomas, men i farten glemte jeg det og ringte til mamma. Hun trengte en del ting, så jeg sa at jeg skulle komme innom når jeg hadde vært ute med hundene. Dermed hadde jeg to avtaler... På en torsdag....... Akk!! Torsdagen er sinnsyk på jobb, med nachos og full rulle fra åpning og til vi stenger. Så er det kø hjem.... Gikk ut med Bissene og ga dem mat. De er helt ville nå når de får mat! Kjøpte nemlig noen pølser fra Vom & Hundemat for en stund siden og det får de sammen med knottene. De er som ulver!!!! Må smake supergodt, tror jeg! Jeg satte meg ned med en kopp kaffi etterpå og så ringte Thomas.. Herremiti!!!! Hive seg i tøyet og avsted med oss!
Sara er snart 9 måneder gammel og så skjønn at det er en fryd!!! Farmor er enda litt skummel, men det bekymrer meg ikke det minste! Jeg har den virkningen på barn og det er i grunnen helt greit. :-)

 Mmmm så godt med banan!

 Studerer denne merkelige farmora.....

 Mer!!

Skjønningene!!

Så bar det til butikken for å handle litt til mamma. Etterpå kjørte jeg til Musèet og gikk tur der. Bissene løp og løp og syns det var en spennende plass. Tror det var mye nytt i "lokalavisen" og vi koste oss i mørket. På grunn av snøen så trenger man jo ikke lykt og det er deilig!

Mamma var i strålende humør og vi kjaste masse! Klokka ble over ni før jeg var hjemme og der var det 18 grader i stua..... Suuukk..... Det nyttet nesten ikke å fyre, men med slike arktiske tilstander så hadde jeg ikke noe valg. Kvelden (som føltes altfor kort!!) ble tilbragt under pleddet med en film jeg hadde kjøpt, på tv. Den var forresten ikke noe god....

I dag våknet jeg til snøvær!!!! For en stemning det var, tidlig en fredags morgen!!! Helt supert!!! Prøvde å ta bilder:
 Her er et, uten blitz

Og her er et, med blitz
Masse snø og masse god stemning!!!

Da jeg kom hjem fra jobb, hadde brøytebilen vært her, så jeg kunne bare drømme om å få parkert... Bissene ble plassert i hagen og så skuffa jeg. Først parkeringsplassen, så inngangspartiet og siden jeg var så godt i gang, så skuffet jeg litt i stashagen, foran bua og på terrassen også. Det ble så fint atte!! Litt vanskelig var det i trappa siden jeg ikke kunne finne spaden (.....) men det er utrolig hva man får til med ei sørlandsskuffe!!
Så fikk Bissene mat og nå sitter jeg, med fyr i ovnen, kakao og en muffins Kjersti på jobb har bakt, og bare koser meg!! Litt senere skal vi ut i skogen og nyte snøen som fremdeles daler ned. Kanskje må jeg ha trugene på??? Det blir knall!!!


2 kommentarer:

  1. Grøss og gruuuuuuu.....

    SvarSlett
  2. Hallo i helgen!
    Koselige bilder! Håper du nyter husmorferien der oppe i Fjellandsbyen.
    Hvis du "kjeder" deg eller blir "ensom" er du hjertelig velkommen til oss:-)
    Ha en fin helg videre!
    Bygdehexa

    SvarSlett