mandag 23. mai 2011

Så ubeskrivelig treg jeg er.........

Nei og nei... Nå er det lenge siden sist! Igjen!! For det første:

VELKOMMEN TIL NORGE ARTHUR!!!!!!!!!
Norge huser atter 10 Østerrikske Pinschere, sist ankommet Arthur:
 Som den gode nordmann han er blitt, så feiret han 17. mai med stil!

Her sammen med Anders og Silje, sin nye familie!

Jeg har fulgt prossessen med å få Arthur til Norge med stor interesse og ble så glad da jeg hørte at alt hadde gått i orden! Arthur er bror til Zico som vi har truffet flere ganger og jeg kan tenke meg at Ayla blir helt overlykkelig når hun finner ut at hun har fått enda en lekekamerat!
Her er Zico på 17. mai. Fint pyntet og alt!! Gromgutten!

 Selv feiret vi nasjonaldagen på Dal. Vi har hatt det sinnsykt hektisk i det siste og ville benytte denne ene fridagen til litt rekreasjon og stillhet. Bissene stortrives der ute og kunne ikke ønsket seg en bedre feiring!
Finnes ikke noe finere enn det norske flagget i mai!!!





"Altså! Det er flere enn Ayla som er søt!!!"

Været var nydelig og mai er bare den beste måneden, syns jeg!! Blomster og fuglesang og en anelse våryrhet...???
 Løvetann. Som en liten sol...

 Forglemmegei

 Skogsfiol

 Liljekonvall i den spede begynnelse

 Grønn skog...

 "The hills are aliiiveee..."

"with the sound of muuuusic...." (Jarle kommer til å hate meg nå...)

Payback time...... Og det var denne vårens yrhet!

I fjor plantet vi en del i hagen på Dal, i håp om at det om noen år vil ligne en velstelt park.... Rådyrene gjorde sitt beste for å ødelegge idyllen, men ikke alt ble spist! Fem Rhododendron pryder den nederste delen og den ene blomstret!!!
 Overstrødd med hvite blomster!

 Noen kjempesvære grønne biller som (forhåpentligvis) er ute etter nektar!

Og en hvit edderkopp som (forhåpentligvis) spiser skadedyr!

Hagen venter på årets storinnrykk!
Jeg kan ikke være på Dal uten å prøve fiskelykken!
 Dyyp konsentrasjon....


"At ho gidder! Ho får ingenting likevel...."

Denne helgen ble også tilbragt på Dal. Veggen på huset må males og jeg var der med Nompen og mamma. Vi fikk grunnet veggen og mens den tørket (i et helt døgn!!) renoverte vi bed'et foran huset:
 Før

 Jobben er godt i gang!

Ferdige! Riktig fint ble det!


Og så fikk jeg være med Thomas på besøk til Sara!! Hun er ei nydelig lita jente og jeg måtte selvfølgelig ta noen bilder!!
 Stolt pappa!

 Snart klar for trilletur

 Tålmodig og flink

 Ut på tur!

Sover søtt.

I morgen er det kurs igjen og jeg må jo, med skam i røsten, innrømme at trening har det blitt lite av! Jeg fikk litt angst, for det kunne jo tenkes at Britt Elin ville gjennomskue det... Så i går tok jeg med Villbissen ut for å trene! Hun følger kjempefint på lineføring og jeg var så fornøyd, så fornøyd! En bitte liten stund... Hun kunne ikke sitte når vi stoppet, hun skjønte ikke betydningen av "vent" og kunne slettes ikke legge seg! Dille-dille-dille.... Hun kunne fremdeles ingenting!!!! Hun kunne ikke engang sitte stille lenge nok til at jeg kunne stille meg rett foran henne!!! Herremiti!!! Dette var ikke mye å imponere Britt Elin med!!! Litt mer dilling, klare kommandoer og resultatet var at Aylas hale begynte å henge!!!!! Nei nå måtte jeg skjerpe meg!!! Vi gikk ned på valpenivået og hadde ikke større forventninger enn at, med hjelp av hele kroppen min, tegnene var så tydelige at hun ikke kunne ta feil! Ayla kunne plutselig både sitte og ligge, men ikke vente... Jaja.
I dag spurte Vibecke og Lilo om vi ville på tur. Det ville vi gjerne, men vi måtte trene litt først. Vibecke ville gjerne det! Jarle tok med de voksne så jeg kunne konsentrere meg om VillBissen. Hun var absolutt mye flinkere i dag!!! Hun kunne sitte når vi stoppet og hun forsto "vent" sånn halvveis... I allefall mente hun at "vent" betyr ca 4 sekunder og jeg rakk å gå ifra og skynde meg tilbake før hun spratt avsted. Ikke akkurat apellmerke-nivå, men MYE bedre enn i går!! Vi går med museskritt og skynder oss langsomt! Vårt nye motto!
En bjeffende hund i "min" tomme skog satte en stopper for dagens lille treningsøkt, så vi gikk tur istedet. Hunden vi hørte så vi ikke noe til og vi hadde en fin tur med uvant mye ro!! (Ayla gidder ikke kommentere når ikke de andre Bissene er til stede..) Heldige med været var vi også!
Nå regner det i bøtter og spann, men familien er samlet inne og skal kose oss der resten av kvelden!







1 kommentar:

  1. Såååå mange fine bilder, og masse masse gratulerer som bestemor :)))
    Ser så utrolig idyllisk ut på Dal, lurer på når en invitasjon daler ned i postkasse ;)
    Gleder meg til Pippi kommer hjem igjen og til valpene hennes er så store at de kan begynne å være ute.

    Hilsen Steinar

    SvarSlett