mandag 3. januar 2011

Godt Nytt År alle mann! (Og damer, selvfølgelig!)

Så er et nytt år begynt. Med nye muligheter og alt. Og tid for å evaluere det gamle og kategorisere forbedringene som forventes å skje i det nye................. Det er aldri noe gøy, syns jeg... Som regel så fokuserer man på alt man er misfornøyd med og det er som regel ikke gjort i en håndvending å forandre på slike ting..... Alle skal som regel slanke seg og det burde jeg absolutt gjøre også! Sylfide innen 17. mai, det høres flott ut, men er jo helt umulig å gjennomføre! Jaffal for meg som er så glad i mat.... MEN! Jeg har faktisk et nyttårsforsett i denne kategori og jeg vil offentliggjøre det her så dere kan passe på at jeg holder forsettet gjennom hele 2011:

Jeg skal IKKE legge på meg 15 kilo!

Det syns jeg er et fint forsett og jeg bør klare å holde det. Jeg liker slike forsett! Og dermed er jeg ferdig med den saken! Når man er kommet i min alder, så innser man sine begrensninger og gidder ikke ha en haug med forsett man vet ikke blir overholdt likevel. Dermed basta. :-)

Men, man kommer ikke helt unna følelsen av at det er endringer i lufta, likevel, med et nytt år med nye muligheter og sånt.... Det er en ting jeg gjerne vil endre, men jeg vet bare ikke helt hvordan det skal gå til... Jeg syns hele 2010 var et veldig travelt år..... Jeg hadde aldri tid til noe, utenom det vanlige, mener jeg. Hver dag var lik den forrige og helgene føyk forbi i en irriterende høy hastighet. Det var alltid "noe annet" jeg burde ha gjort, hvis du skjønner hva jeg mener. I år vil jeg gjerne ha bedre tid. Men hvordan får man til det?
Mye hadde hjulpet om jeg fikk noen nye interesser! For eksempel så kunne jeg begynne å like husarbeid! Man får alltid tid til det man liker, i allefall så lenge det er på hjemmebane. Hvis jeg likte husarbeid, så ville jeg gjøre litt hver dag og leiligheten ville skinne og blinke og lukte Ajax! Mmmmm! Utopisk!!! Aldri i verden om jeg kommer til å like husarbeid!
En annen ting jeg har fått føle på kroppen i 2010, er kroppen....... Mitt muntre ytre skjuler et legeme i forfall! Et vrak, rett og slett!! Årene med turer i skog og mark har nok holdt dette forfallet i sjakk en stund, men nå må noe gjøres!! Jeg har til og med fått rynkete øreflipper!!!! Men jeg er ikke bekymret for øreflippene, bare så det er sagt! De kan være akkurat som de vil, så lenge de ikke hviler på skuldrene! Jeg vil takke Nina som, til bursdagen min, kjøpte noen deilige kremer til meg! Jeg har vært flink, så huden i ansiktet er faktisk hverken tørr eller gusten denne vinteren! (Skal huske å smøre øreflippene også!) Hva jeg skal gjøre med resten av forfallet, er jeg ikke helt sikker på, gitt.... Alle alternativer høres så kjedelige ut: Svømmehall, treningsstudio, helsekost............. Og den unevnelige uvanen over alle uvaner.................... Sukk! Nei, jeg velger minste motstands vei og gleder meg til mange, lange og deilige turer med Bissene i året som kommer! Kanskje skal jeg bli flinkere til å ta med sekk og finne nye ruter og utsiktspunkter i min folketomme skog? Det syns jeg høres ut som en god plan og en som får meg til å se frem til det nye året som ligger der og venter på meg!

I tillegg til hverdagen, planlegger vi masse med Bissene også! Jeg skal på et nytt handlerkurs i mai, Ayla skal debutere i ringen i løpet av våren, vi skal på treff i Danmark, på Verdensutstillingen i Paris, Europautstillingen i Holland og Janka skal ha valper med en kjempesøt danske!!!
                                                  Her er Caro, Jankas utvalgte!

                     Han heter egentlig Derastemands Cyrano-Depardieu, men det får da være måte på...............

Dette blir spennende! Det er jo Majabissenes 2. generasjon og vi krysser fingrene for at alt går bra en gang eller to i sommer. :-)

En annen ting vi gleder oss til, er vårt årlige treff i juli! Nærmere bestemt 22.-24. juli! Hold av denne helgen og kom på besøk!!! Det blir quiz, turer og masse sosialt samvær! Dette er tredje gangen vi holder treff og vi blir bedre for hver gang!

Etter dette treffet er det høst............. Men den gidder jeg ikke tenke på enda! Nå blir dagene lysere, sola vil etterhvert varme et frossent legeme og bjørka spretter!!! Å for en fin tid!!! Om noen måneder. Jeg håper snøen ligger ut mars! :-D

1 kommentar:

  1. Mange herlige bilder, og som vanlig en underholdende blogg;)
    Synes nyttårsforsettene dine var knakende gode! Det viktigste er å KOSE SEG!! Gjør en ikke det, er ingenting noe sunt!!
    Og jeg vil jo at du skal forbli sunn i det uendelige, sånn at du kan komme og muntre meg når jeg er i 90-årene og sitter forkalket på et eller annet hjem. Da er jo du fremdeles i din pure ungdom.... :))))

    SvarSlett