tirsdag 25. januar 2011

Bare en liten kommentar...

Dagen i dag har ikke vært i hundenes tegn for min del, så jeg har ikke så mye å skrive om... Etter jobb handlet jeg for mamma, som fremdeles går rundt med gipset arm. På grunn av ca 20 cm med solid is på veien utenfor huset hennes, kommer hun seg ikke ut i det hele tatt... Hun sitter inne på tredje uken nå og er, forståelig nok, rimelig lei av det. Siden hun på toppen av alt klarte å brekke høyre håndledd, må hun bruke den venstre armen til alle dagen gjøremål og det er ikke lett!! Med mindre man er venstrehendt da, men det er ikke mamma.. Nå er den venstre armen hennes helt lemster etter alt dette arbeidet den har måttet gjort de siste ukene! Stakkars!
Jeg koste meg på Lund i et par timer og mamma syns det var herlig med litt mat i hus igjen!

Grunnen til at jeg skriver i dag, er for å fortelle hvordan det gikk da vi var hos dyrlegen i går. Jeg har nemlig oppdaget noen klumper på Lexie... Eller, først var det en klump, på brystet hennes. Dyrlegen undersøkte den og vi ble enige om å se det an litt. Det kunne jo være en skade og da ville den forsvinne etterhvert. Klumpen forsvant ikke og i forrige uke fant jeg en til... Da var veien til dyrlegen kort og han kunne konstatere to svulster i brystvevet. Heldigvis er Sigurd flink til å fortelle om alle mulige diagnoser, så selv om hun har to svulster så er jeg ikke helt i kjelleren enda! Det behøver ikke være kreft og om det er kreft, så behøver det ikke være en aggressiv type. Jeg vil derfor beholde et lyst sinn og håpe det beste!
Klumpene skal fjernes til mandag og sendes til analyse. Da vil vi forhåpentligvis kunne sette et navn på tilstanden og få vite prognosen.
Lexie er mer leken og i bedre humør enn på lenge, så jeg nekter å tro at hun feiler noe alvorlig!

Men, om det er mulig, så vil hun nok i fremtiden bli enda mer bortskjemt enn hun allerede er..... Hun er jo Dronningen vår!!!! :-)

2 kommentarer:

  1. Hei Marit!
    Får inderlig håpe at det ikke er noe alvorlig! Jeg krysser fingre & tær og håper på det aller beste! Masse lykke til hos dyrlegen :)!

    SvarSlett
  2. Verdens sterkeste og mest positive vibber flommer nå til Majabisse-residensen! Tenker masse på deg,dronningen og resten av flokken. Stor klem!

    SvarSlett