mandag 31. januar 2011

Alt gikk fint med Lexie!!!

I dag var det dags for å fjerne klumpene på Lexie. Jeg troppet opp bare litt for seint til timen vi hadde, men det gjorde ingenting. En hund med et sår som den måtte sy, lå på operasjonsbordet, så vi måtte vente uansett. Anders, dyrepleieren, sa at jeg nok likegjerne kunne levere inn Lexie og gå hjem og vente på telefon, for det kunne ta en stund med hunden med såret. LISSOM!!! Skulle jeg levere Lexie og gå fra henne??!! Nei, han fikk prompte beskjed om at her skulle ingen gå før Lexie var i drømmeland og vel så det! Klokka tikket mot 14 (Vi hadde time kl 13) og plutselig var Sigurd klar! Jeg pleier ikke å være nervøs for slike ting, men det er rart med det, når det gjelder Lexie er det spesielt... Tror ikke vi var særlig høye i hatten verken meg eller Lexie, da vi tuslet inn for å få "vaksinen".. (Ikke verd å fortelle Lexie at hun skulle få narkose..) Lexie var kjempeflink og han fikk til og med lytte på hjertet! Hadde hun kunnet, så hadde hun stoppet det, bare for at han skulle finne en annen hund å lytte på... Hun fikk masse skryt for å ha vært så flink med "vaksinen" og jeg satte meg ned for å lese avisen. Lexie satt, rank og fin, ved siden av meg og passet på Sigurd. Det tok ikke så lang tid før hun ikke satt like rank og fin... Til slutt la hun seg ned, men blikket var festet på Sigurd! Lenge.... Men så sovnet Tita.
Hun ble båret inn og preppet til operasjonen. Hele maisen (magen) er nå barbert og hun ligner en liten gissebass! (Gris...) Hadde vært fin å susse på om den ikke var full av sting...
Selve operasjonen gikk kjempefint, med meg hengende over. Anders passet på puls og at narkosen var dyp og fin. Han passet også på at tunga til Lexie ikke forsvant inn i munnen hennes. På slutten var den så tørr! Stakkars Lexie, hun kommer til å ha bomullsfølelse i munnen hele resten av dagen!

Klumpene viste seg å være mye mindre enn jeg hadde trodd. Den ene lå innekapslet i fett... (Kan virkelig ikke skjønne det!!!) Den andre lå gjemt inne i masse melkekjertler og var knøttliten.. Det var derfor vondt å få noe inntrykk av klumpene, men Sigurd er ganske sikker på at det dreier seg om en type brystkreft. Fordi vi fant dem og fjernet dem såpass tidlig, gjør at prognosene er gode! Når hun i tillegg blir sterilisert, blir prognosene enda bedre, så vi er ved godt mot!

Lexie er nå sydd med til sammen 23 sting. Jeg må leke syerske og lage til en genser hun må gå med så hun ikke biter i stingene. Foreløpig ligger hun og sover, så sykunstene mine får vente til i kveld. Hun har spist og er ikke kvalm. Det er et godt tegn og maten hjalp nok på den ulne følelsen i munnen! :-) Jarle jobber overtid og de andre Bissene har fått beskjed om å sløve big time, så Tita får sin hardt tiltrengte hvile! De får få en tur senere og hvem vet, det skulle ikke forbause meg om Lexie vil være med! Tapre jenta vår!!

2 kommentarer:

  1. Jøsses!!! Jeg kunne vel ikke bli mer lettet! Når jeg ikke hørte noe, så så jeg for meg at du var på takle-tur langt inni Gokk.....
    Høres ut som Tita skal få bli Mater Familias til hun blir gammel helt av seg selv....:)))))
    Eller som de sang i Granerevyen: ho ska`leve, bikkja skal leve, ho ska`leve te`ho dauer a`sæ sjel!!

    SvarSlett
  2. Bygdehexa her!
    Jammen er gleden og lettelsen stor her på landet etterat dette kapittelet er lest!!! Tenker nok skuldrene senkes et par-tre-hakk i Bisse-familien også:-) Ha en lovende uke videre!
    Store klemmer til deg og den tapre Tite-dronningen

    SvarSlett