torsdag 30. desember 2010

Fredelig romjulstid!

La det bare være segt: Jeg er ikke SÅ deppa over Lexies manglende valper at jeg trengte en hel uke på å slikke sår! Neida, jeg har vært syk! Igjen........... Da jeg begynte å hoste igjen på julekvelden, var ikke veien lang før jeg var helt nede i kjelleren! 1. juledag satt jeg igjen som en kluss og kjente formen forsvinne i det fjerne.. Denne høsten og vinteren har vært helt forferdelig! Jeg var forkjølet i høstferien og den varte i nesten 14 dager... Så var det et par måneder hvor jeg var sånn tålig, men dagen før vi skulle til Dogs4All, ble jeg syk igjen. Denne gang var verre enn forrige og jeg lå på nippet til feber og var helt elendig. Det verste var hosten. Den ville ikke gi seg og jeg hostet dag og natt! Sov ikke på 6 døgn og hanglet meg gjennom dagene... Da denne omgangen var over, håpte jeg det ville bli lenge til neste gang, men der tok jeg feil... Jeg følte meg IKKE klar for en ny omgang med hoste og ingen nattesøvn, så vi reiste til Legevakta. Han mente jeg kunne ha stille lungebetennelse, noe som passer til symptomene mine: Hoste, ingen feber, dårlig utslag på CRP'en og stadig tilbakevendende... Han rekvirerte røntgenbilde og ba meg ta blodprøver hos legen min. Joda, dagen etter ble både prøvene og bildet tatt, nå var det bare å vente på resultatet.
Å vente på et lungebilde når man har hosta så lenge som meg, og i tillegg røyker, er ikke det gøyeste man opplever!! En del av meg ville de skulle finne noe på bildene, mens en annen fryktet det mer en noe! Hva hvis de fant noe annet??? O gru!!! Så måtte jeg jo angre fælt på røykingen og forbanne den opp og i mente og ende opp med å ta en røyk, for "de har jo ikke funnet noe enda....." Lenge leve viljestyrken......
Vel, i dag ringte jeg legen og forlangte noen svar! Sykehuset ble kontaktet og de kunne fortelle følgende om lungene mine: Rene, fine lunger uten skygger av noe slag eller andre unormale funn!! ALL RIGHT!!!!!!!! (Gjøre bølgen for meg selv og hoste seg fordervet etterpå!) Noen av blodprøvesvarene hadde han også og der var det ett avvik fra normalen: Det var noe på kikhosteprøven!!!!! Den viste en reaksjon, men også at vaksinen fremdeles virket... Legen mener derfor jeg har et snev av kikhoste!!! Slå den!! Det er vel bare meg og noen barn i den 3. verden som har det! Jepp, jeg ER en vrengt neger!
Nå går jeg på antibiotika og håper dette tar knekken på denne dritten som har satt seg i kroppen min!

Romjula for min del har derfor blitt tilbragt i sofaen foran tv'en, dag og natt.... Jeg sover minimalt og kjenner tv-programmet på nattestid ut og inn...
Jarle har tatt seg av Bissene og har prøvd å holde humøret mitt oppe:
                                                         "Vart du skremt no, mor??"

Andre ganger er det dette synet som gleder meg:
   Jarle og Jenny er mestere på middagslur sammen. De ser så fredelige ut og jeg misunner dem hver gang! :-)

På julaften inviterte vi til julelunsj og her er bordet og maten:


Det smakte kjempegodt og vi har kunnet nyte restene resten av jula!
Julaften tilbragte vi hos broren til Jarle og familien. Der var det også masse god mat å få, så med all denne sittingen i romjula, har jeg nå fått trailer-rumpe!! Gulp!! Masse som må fikses over nyttår.....

Nyttårsaften skal vi tilbringe hos Jorunn og Steve. Tusen takk for at vi kunne invitere oss på besøk og vi gleder oss veldig!! Bissene lover å oppføre seg sivilisert overfor både Mindy og pusene og jeg kan berolige dere: Kikhosten er ikke smittsom! :-)

                                                               God jul og Godt nyttår fra oss!

2 kommentarer:

  1. Tenk, kikhoste!!! Har`ke hørt noe så barnslig, jeg......
    Men ellers: tror du må være i familie med Arnt, jeg!! For maken til flotte fat ;-)))

    SvarSlett
  2. Etter å ha tibragt den siste dagen i 2010 sammen med denne fantastiske flokken Majabisser & folk, går vi i gang med resten av 2011 med godt mot! Tusen takk for en kjempekoselig nyttårsaften!!!!!!!!!!!!!!!!!
    HAPPY NEWYEAR:-)
    Samtidig ønsker vi deg snarlig GOD BEDRING med hosten din, uansett hva den måtte komme av!
    KLEMZ

    SvarSlett