søndag 14. mars 2010

Guttaboys er vel hjemme igjen!

Først noen bilder fra bålturen på Dal:
Bål med utsikt!

Klar for mat! (Og det gjelder alle, unntatt Jonas...)

Hagen i senvintervær.
Og så var vi jo på stranda en tur:

Is i sjøbua!

Og jeg måtte jo teste den!
Så måtte vi sjekke isen på stranda:

Isen brast.......

Men her holdt den!

IIIIK! På et isflak!!!!!
Man har som kjent ikke mer moro enn man lager selv.....

Så til dagen i dag! Vi ventet guttene hjem utpå dagen og siden Arnt hadde hentet Loppa, betydde det at turen måtte legges lokalt... Jeg hadde jo lovet meg selv at jeg ikke skulle sette mine bein i skogen igjen før snøen var borte, men det sier seg selv at man ikke kan holde et slikt løfte! Glemt var smerten, irritasjonen og slitet fra siste tur, så nå startet jeg igjen friskt!
Stien var faktisk ca 1000 ganger bedre enn forventet!!! Et lite øyeblikk lurte jeg på om jeg hadde blitt lett...?? Hehehehehehe, jeg kom fort ut av den villfarelsen! Jeg gikk nemlig oppå snøen! Guri malla, det må jo ha vært drittkaldt i natt!! Jeg bestemte meg for å gå til vannet, jeg hadde nemlig med kameraet og det kunne jo hende jeg fikk tatt noen fine bilder. Fra "min" sti og inn til vannet, var det like ille som jeg fryktet.... Ingen hadde gått der siden før snøen, så jeg kjempet meg frem på ren viljestyrke! Heldigvis er det ikke langt! Vannet var dekket av snø og lå badet i sol!! Kjempefine fotomuligheter, men jeg måtte et lite stykke ut.... Ca to meter fra land fikk holde! Lexie og Jenny løp rundt og snuste:

"Skal vi leke?"

"Vi leter etter skatter!"

Først løper vi hit...

og dit...

"Jeg fant en skatt!!"

Slenge den rundt...

"Har deg!"

"Hjelp! Den stikker av!!!"

Lexie hadde funnet en annen skatt...

En snøball!!!

"Har deg!"

Turen var ikke lang, men veldig fin!! Og at hundene koste seg, var jo det viktigste! En annen vidunderlig ting skjedde i dag:

JEG HAR TØRKET MIN FØRSTE VASK UTE I DAG!!!!!!!

Nå er både Jonas og Jarle vel hjemme igjen og Jenny er nesten i himmelen! Jonas er ikke like intens, men det er vel bare til han har fått nese og hjerne fulle av hormoner igjen..... Vi nyter roen så lenge det varer! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar