lørdag 31. oktober 2009

På besøk her og der!

I dag ble den store besøksdagen, gitt! Jarle måtte jobbe, så jeg hadde hele dagen med bil til disposisjon! Ringte Anita i Arendal og lurte på om hun hadde lyst på besøk av en vilter gjeng. (Tenker da på Bissene....) Måtte finne på noe, nemlig, for sånn holdt Jonas på:

"Ah! Et hundebein!!!"
Tydelig at noe måtte skje og det helst før han tok helt av med tyggingen................... Anita ville gjerne ha besøk, så vi durte ivei. Å kjøre til Arendal nå er jo en piece of cake!!! For en fin vei!! Åsså 100 km/t da!! Midt i bibelbeltet!! Ska' sei!
Vi har vært hos Anita og Janka mange ganger og hver gang klarer jeg å gjøre det samme: Jeg glemmer kameraet når vi er på tur!!! Typisk! Men med overskyet vær og tett granskog, kan jeg jo trøste meg med at lyset ikke var det beste uansett.. Janka drev til stadighet og gravde opp noe hun kunne spise. Det knaste og hørtes skikkelig godt ut! Det var noe som vokste på røttene til grantrærne og det lignet litt på ei kastanje... Jeg ringte Jorunn, min soppekspert, og hun mente det kanskje kan være noe som heter Gul ekornnøtt, en underjordisk sopptype i familie med trøffel!!! Slik så den ut:


Gul Ekornnøtt
Kjempestilig!!! Her er noen bilder av Jonas og Janka. De blir ikke ferdige med å leke, selv etter en GOD tur i skauen! :-)


"Du kommer IKKE opp på terrassen!!!"


"Men jeg kan komme ned til deg!"


"De Bissene er så sprø, atte...."
På vei til Arendal stoppet jeg på Hund&Katt senteret i Sørlandsparken. Jeg ville se etter et nytt halsbånd til Jenny og et til Jonas. (Jenny mistet sitt på Dal.) Begge to ble så fine, atte!!


Jennys nye halsbånd


og Jonas sitt!


Med refleks og alt!


Og JA! Lexie har selvfølgelig også et!
Etter at vi hadde vært hos Anita, droppet jeg innom min søster, Inger, også! Hun fikk sjokk! Er jo ikke vanlig å bare droppe innom hos henne! Vi kjaste villt i en time før turen gikk til Lund. Der ventet de med kake og kaffi!! Nam-nam!
Nå er vi vel hjemme og skal sløve foran peisen og TV'en! Deilig med helg!

I går var Jarle ute med Bissene og jeg hadde en rolig ettermiddag hvor jeg fikk vaska noe tøy, betalt regninger (BLÆ!) og tenkt på å gjøre rent... (Det er tanken som teller, eller..??) Jenny fant noen tyggebein da de kom hjem og var veldig opptatt av å passe på disse! Hun skulle ikke spise dem, men Jonas skulle ihvertfall ikke få dem!!! Etterhvert virket det som om hun så på hele vokteroppgaven som en voldsom belastning.....


"Begge er mine!!! Jonas SER på meg!!!"


"GÅ VEKK, JONAS!!!"
Ikke lett å ha noe i fred med Jonas til stede... Han snek ut en labb og plutselig hadde Jenny litt mindre å passe på... Hihi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar