fredag 23. oktober 2009

Regn, regn og atter regn....................


Er jeg litt værsyk?? Ja, litt! :-( Og det etter bare to dager og vi har ca 6 måneder med samme dritten å se frem til............................ Suuuuuuukk!

Sånn, nok om regn og høst!

I går var vi på tur med Vibeke og Lilo! Lilo er ei BEDÅRENDE Staff-jente som gikk på valpekurset mitt. Noen mennesker liker man med en gang, og Vibeke var en slik en! Jeg fåreslo en gang at vi skulle møtes med hundene og det var hun med på! Lilo er kjempeinteressert i Jonas, hun tror nok de er i slekt siden de begge er så mørke og kjekke.... Jonas er ikke alltid like enig og syns Lilo er et merkelig, lite villdyr. Lilo overser Jenny og Lexie og vier all sin oppmerksomhet på Jonas. Han på sin side, har skjønt at hun er lett å rulle på... Jonas og Lilo begynner å kjenne hverandre nå, så det er bare av og til at jeg må bryte inn før Lilo blir helt sjøsyk... Vi gikk i skauen her i går og det regnet hele tiden! Hundene hadde det fint, til og med Lilo kunne gå med på at regn er ok å gå tur i... Vi møtte et par settere og selvfølgelig løp Jonas bort til dem.... Han er så døv noen ganger!!! Betryggende for kursdeltageren min....... Sukk! Men det gikk fint og han kom jo tilbake etterhvert... Sukk igjen!

I dag fant jeg ut at jeg måtte en tur til Lund for å besøke mamma og pappa. De har jo ikke så lett for å komme noen sted nå som pappa er syk og da er det viktig at de får besøk! GUD-så dårlig jeg er til det!!!! Man skulle tro at å stikke innom foreldrene sine er det enkleste i verden, men det er det sannelig ikke! Dagene flyr og døgnet har bare ikke nok timer! Et sikkert tegn på at man blir gammel er når det plutselig er fredag og man bare såvidt er ferdige med å gjespe seg gjennom mandagen! Vips-ei ny uke har gått! Jeg gleder meg sinnsykt til hver helg: Ikke jobb, laaang tid med kaffi på morraen, sein frokost, hele dagene til disposisjon og privilegiet med å se på TV etter halv 11... Fordi jeg ser på TV til langt på natt, sover jeg lenge på morraen (9 er ikke uvanlig...). Jeg drikker minst to krus med kaffi og spiser tilsvarende sein frokost, OG PLUTSELIG MÅ JEG HENGE I FOR Å REKKE DET JEG SKAL FØR BUTIKKENE STENGER!!!!! Lørdagen forsvinner liksom på mystisk vis.... Søndagen er ikke stort bedre og jeg må plutselig passe på å få lagt meg så Jarle ihvertfall har et lite håp om å få meg opp mandag morgen. Slik føles det iallefall når jeg, deppa fordi det allerede er mandag igjen, tenker tilbake på helgen som plutselig er fortid....

Jeg kom meg til Lund og det er alltid koselig! Jeg tverrsnudde etter å ha hentet hundene og unngikk derfor køen. En av de virkelig STORE bakdelene ved å bo i Vågsbygd!!! Ikke vurder den bydelen før vår leilighet er til salgs! ;) Jeg skulle lufte Bissene ved Museet. På den fine grusveien var det sikkert mye å snuse på! Rett ved der jeg skulle slippe dem, møtte vi en forsremt mann med en hannhund. (Mannen var ikke forskremt før han så oss altså.) Bissene var som engler og jeg slapp dem da mann og hund var passert. Lexie og Jenny tok seg god tid til å lese hundeavisen langs veien, Jonas løp som en gal.... Jeg prøvde å få ham til å roe seg, men det var som å snakke til veggen... Han løp og løp, hoppet rundt i skogen og virret noe helt sinnsykt! Jeg så med gru for meg senario'et om vi hadde truffet noen, så til slutt måtte båndet på. Da vi endelig nådde jordet ved Museet, ble alle hundene helt gale! Lexie fikk lov til å gå løs siden hun og Jenny var så rolige... På jordet var hun minst like gal som de to andre og jeg sto der, som ei fôret nattlue og prøvde å tenke på beinet hennes! ARGH! Hun roet seg heldigvis ganske fort, så jeg håper ikke det gjorde noe....

Nå sitter jeg i stua og fyrer som en gal! Jarle er på vei hjem etter en skrekkelig lang dag på jobb og han er forkjølet, så her må det gjøres koselig i en fart!

Jenny og Lexie sover som steiner på golvet, Jonas herjer i sofaen... Jeg har tatt bilder av det og skal få lagt dem inn pronto!

1 kommentar:

  1. BLOGG!!!!!!!!!!!!! Jøss!! DU snakker om det å føle seg gammel! JEG føler meg eldre enn gammeldags......for BLOGG er jo noe nymotens, skummelt noe som nesten fremkaller eksem.
    Men det er jo så gøy å lese dine skriverier, at en blir jo i godt humør med en gang;) Nå er du vel våken du også, og har fått deg noen krus med kaffi. Jeg også! Har laga komper som jeg skal fore de gamle på Lund med;)
    Jeg er ellers sylta. Kan være vaksinen, men tror nok heller det er tilfeldig at forkjølelsen kom. Har jo vassa i forkjølte barnebarn og andre barn...Jeg føler meg priviligert som har fått vaksinen. Det var helt tilfeldig. For før det sinnsyke rushet kom, så hadde allmennlegene i 2.etg på jobb to doser til overs på første vaksinasjonsdag, og de måtte brukes. For etter 1 døgn er de allerede utgått på dato! Hadde jeg visst at Renate må vente i nesten 2 uker (!!!!!) så hadde jeg bedt om at hun måtte fått min.
    Ellers er det godt å se at alle de firbeinte ser ut til å komme seg! Jonas er jo i en klasse for seg, med jernhelse og barnslig pågangsmot, og nå følger nok jentene etter;)))
    Nå skal jeg avsted og kjøpe garn. Har 1 Marius genser igjen å strikke. SUKK. At jeg ikke kan la være å snakke om ting jeg har TENKT å gjøre....
    Men pytt! Det er jo en stund til jul.... Selv om tiden går fort nå en eldes. ;)
    Ha det fint til vi ses!
    Klem
    PS. Nå ble jeg så forvirra over alle avsender - valgene, at jeg like godt brukte det anonyme ;))

    SvarSlett