onsdag 21. oktober 2009

Bare kjas...

Første dag med blogg og ingenting utenom det vanlige har skjedd.... Hvor typisk er ikke det?! Anita meldte og lurte på om vi kunne gå tur. Kunne vi? Ville vi?? YES-YES-YES!!! Jarle, den stakkars mann, måtte jobbe overtid så jeg fant i min visdom ut at å gå tur rett etter jobb var genialt! Da ville Bissene være trøtte og Jarle og jeg kunne nyte en lang kveld i ro og mak. Er jeg lur, eller?! Bissene skjønte ingenting da jeg kom hjem.. Den vanlige rutinen er: Jeg kommer ned trappa og mot døra, BÆLJ-HYL-BJEFF-BJEFF-BÆLJE-KRAFSE-KRAFSE på innsiden. Døra blir åpnet, med god hjelp innenfra, og jeg setter sjøbein og tar imot villbassene. Hold på tennene, Bissene er på vei! Så soper jeg meg inn i ganga og hufser Bissene videre inn i leiligheten. Stormløpe mot hagedøra! Stormløpe tilbake til meg! Hoppe opp på puffen og bite meg i armen! Hyle-hyle bak meg. Jeg snur meg og sier hei til Svima og får samtidig et tungekyss av Lexie... Jonas fortsetter å bite i armen. Tar meg tid til å "konfirmere" ham litt og han kvitterer med å bite litt mer i armen.. "Full fart!" sier jeg. Stormløpe mot hagedøra igjen og fullt kaos så jeg nesten ikke får åpnet den... Stormløpe ut i hagen og "KANSKJE SKAL VI HERJE NEDE PÅ GRUSBANEN SÅ DET ER BEST Å HOPPE OG HYLE OG BJEFFE FORAN PORTEN!!!!" Ikke i dag, nei. Istedet skiftet jeg til gøye-tøy og Bissene skjønte at det vanket tur. Vrimle-vrimle i veien og jeg var omsider kledd... Vi gikk til bilen, Lexie og Jonas hoppet inn mens Jenny lurte på om hun heller ville være igjen hjemme alene... men, i dag var der jo noen i bilen!!! Alle Bissene hoppet i hodet på Anita for å komme til sin beste-beste venninne Troja!
Turen gikk til Terjevann. Fantastisk flott sted å gå tur og "alle" vet at her går hundefolk og hundene går som regel løse! Deilig med en sånn plass! Lexie har fremdeles båndtvang, men hun taklet fint at Jonas og Troja herjet rundt. Jenny gadd ikke kommentere så mye i dag, heldigvis. (Eneste gangen jeg kan være i tvil om at ØP'en faktisk kan være gneldrete....)
To timer passerte uten at vi løste ett eneste verdensproblem... Vi hadde det bare kjempefint og hundene koste seg masse! Og det beste av alt: Bissene ligger her, som engler, og er så fornøyde atte!!!!! Ser frem til en aldeles deilig sløvekveld, så takk for turen Anita og Troja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar