onsdag 28. oktober 2009

Og så regner det igjen......................................

Ja, man må jo ikke få for mye godt vær!! Det er jo høst, må vite! BLÆÆÆÆÆH!!!!!

(En liten kommentar til Lenes kommentar: De navnene er så fine at jeg er DØDSIMPONERT bare over å huske dem!!! Og jeg kommer selvfølgelig ALDRI til å skrive dem feil igjen!!! :-D )

I dag, værsyk og alt, meldte jeg Anita.. Kan ikke tenke meg bedre selskap i høstregnet!! Hun kunne på tur og vi møttes rett etter jobb. Denne gang kjørte vi til Tyskerveien, men visste at vi ikke kunne gå så langt der. Da måtte vi i så fall ha dykkerytstyr på og det hadde vi ikke. Vi var riktig kledd likevel! Anita i regntøy med hetta oppe, jeg i regntøy og sydvest! Med ull under selvfølgelig, det er jo drittkaldt!
Jeg hadde hørt at å ha sydvest er MYE bedre enn hette, for man har jo så god bevegelighet og hørsel! Javel... Hørselen min er nok ødelagt etter en oppvekst på Down Town, men jeg var mye mer bevegelig enn Anita! Med hodet, altså. Anita var i grunnen stiv fra hoftene og opp... Veldig gøy når vi skulle se om skyene sprakk og når hun prøvde og finne ut om Troja fremdeles var med oss. Hihi! Jeg hørte som sagt ikke noe bedre med sydvest enn jeg vanligvis gjør med hette, så til slutt måtte jeg brette ned ørene... Vet ikke hva som skjedde med dem, men de ble så varme at jeg rett og slett måtte ta av hele sydvesten... For et plagg!
Hundene hadde det knall! Lexie var litt i bånd og litt løs, alt ettersom hvor mye hun klarte å ignorere Jonas og Troja.. Vi skal på kontroll med henne i morra, så jeg ville ikke risikere noe i dag!! Jenny løp rundt og var Jenny; vimsete og litt i sin egen, lykkelige verden. Vi gikk over heia til Terjevann, møtte hverken hunder eller folk og hadde en flott tur!
Jeg håper det går hull i støvlene mine snart! De er litt tøffere enn de vanlige blå/hvite. Grønne og forsterket her og der og med dype spor under. Fantastiske turstøvler, skulle man tro. NEI! De er forsterket med bly, tror jeg, og sporene er bare til pynt!!! De er såpeglatte! Da vil jeg heller gå/gli/hoppe rundt på blå/hvite støvler uten spor som jeg dermed vet er glatte! Bare så det er sagt!
I morra melder de bedre vær..... Jippi.

1 kommentar:

  1. Heisann! Nå kaster jeg meg inn i Bloggenes rike. Kjempeartig å få med seg alt som skjer her! Jeg har fulgt med på Bisse-bloggen fra første stund, sånn fra sidelinja. En tur med denne gjengen kan aldri bli kjedelig, uansett vær!!
    Tenker på dere i en regntung, travel høst. Jeg vet jo hvor glad du er i denne årstiden.... vått, kaldt og tidlig mørkt.... Da er det iallefall godt å høre at du kler deg etter været!
    Hilsen "B-BISSENE"
    PS.Jeg kan godt komme på besøk med min gnager-hund og aktivere ditt ønske om hull i "pynte-støvlene"...:-)

    SvarSlett