lørdag 24. oktober 2009

Å så pronto....

"Ingen gidder å leke med meg!"

"Jeg gnager likegodt av meg labben!"


"Jeg kan stå på hodet i ren kjedsomhet!"


"Ser du meg??? Jeg er usynlig!"


"Skal vi finne på noe?? Jeg føler meg så leken!"
Jeg lovte jo bildene av Jonas "pronto" i går..... Det viste seg at kabelen som går fra kameraet og inn i PC'en, var borte!!!! Var jeg irritert og tilnærmet hysterisk?! Bare litt................. Kabelen ble funnet på Strømme, der den ble glemt siste kurskveld! Lettelsen da jeg fant den, var enorm!!! Nå skal jeg bli kjempeflink til å ta bilder av sånne småting og legge dem inn her!
I dag var vi på tur med Lene, Heinz og deres tre superraske hunder! Vi skulle prøve å finne runden som skal bli KHK's nye Lørdagstur. Tenkte det var kjekt å ha med noen stifinnere som er flinkere enn Anita og jeg var sist vi var der. (Vi virret rundt og hadde en super tur, men noen sti fant vi ikke...) Vi la friskt ivei og fant en stor sti/kjerrevei/elv.... Samme plass hvor Anita og jeg la ivei for lenge siden. Vi mente vi fulgte stien, men etterhvert gikk vi i noe som heller lignet en liten bekk og som ikke så ut til å ende noe sted... Vi endte opp med å heller gå ned på jordene og her kom myndene virkelig til sin rett!! Cahir langet ut som bare en Greyhound kan. Jonas "la seg på hjul" og ga alt han hadde, men hadde ikke sjans til å ta ham igjen. Kahir hadde dessuten stålkontroll i svingene, som var rett rundt i ei skittfart, mens Jonas virkelig måtte streve med å få snudd. Jonas var, forståelig nok, litt irritert de gangene han nådde frem til Cahir og prøvde å lekse litt opp for ham, men det ville ikke Cahir ha noe av! Jonas skiftet mening øyeblikkelig! Ikke skulle vel han egle på seg Superdog!!! Kanskje bedre å prøve seg på Ozzy? Nei, det virket ikke det heller, så alle hundene hadde det greit. Jenny lurte litt på disse store hundene og lette heller etter mus på jordene, men da Ciara tok seg ei runde, fulgte hun etter sånn litt på avstand.. Hun var ikke helt sikker på om Greyhounds kanskje spiser søte ØP'ere til kvelds....
Lexie gikk i Flexie-bånd (Lexie-bånd) og fikk ikke ta del i all denne løpingen, dessverre. Sikkert like greit, sist hun løp med Lenes hunder så stoppet hun dem ved å nippe dem i låret.... Slikt setter merker i en sart hud og det kan man jo ikke ha noe av!
Bortsett fra at det regnte hele tiden, hadde vi en flott tur! Bissene sover, alle tre, og det er sannelig ikke verst!! Johooo!









2 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt en vellykket tur. Vi dro på klubbturen i dag og koste oss i regnværet.Der trenger man ikke å være stifinner for å finne frem vettu,kan nesten gå i blinde.
    Vi snakkes pluttselig:o)

    Klem fra oss

    SvarSlett
  2. Du er flink med egen blogg og greier!
    Det var ikke særlig god erstatningstur til Jegers det der nei, skulle tro vi vandret i ett fossefall! Stakkars lille bichon'en til Margareth tenker jeg! Måtte jo hatt flytevest på!
    Mine deilige mynder staver navnene sine på C må jeg be!
    Fint skal det være om heile rævva henger ut som det heter! ;)
    Cahir og Ciara er det altså.
    Ozzy var helt riktig :))
    Det var en deilig tur selv om myndene ikke er overbegeistret for slike fæle våte greier som faller fra himmelen! ;)

    Vi gjentar det snart, snakkast :)

    God klem fra alle oss :)

    SvarSlett