tirsdag 2. november 2010

Like før!

Nå er det kvelden før Dagen! I morra tidlig reiser Jarle og alle Bissene til Danmark!! Fordi Lexie fant ut at hun var i så godt humør og jeg ikke fikk fri fra jobb, mens Jarle fikk fri, så ble turen i all hast gjort om litt. I og med at Jarle reiser i morra, vil Lexie møte Balder en dag tidligere enn først planlagt. Det tror jeg er absolutt et pluss! Hun tillater mer og mer av Jonas nå og jeg har vært helt stresset de siste dagene!! I det ene øyeblikket virker Lexie som om hun kunne tillatt alt, i neste hiver hun seg rundt og snerrer til ham... Men, Jonas bryr seg ikke om det lenger!!! Han har likefullt flørtefjes og prøver igjen. Det må jo bety at hormonene er i gang med å ta over!
Men så var det dette da, at jeg ikke fikk fri... Plan A var at jeg skulle ta båten i morgen ettermiddag og så tog videre til Köbenhavn. Joda, en fin plan, men det var et STORT aber med den planen: Yr.no melder 17 sekundmeter vind (altså full storm på mitt språk...) og 4 meter bølger!!! (Sikkert målt av en mann, så de er i realiteten minst 6 meter!!) Og så timesvis på toget..... Ville vært fremme i Köbenhavn torsdag morgen......... Jeg vurderte å likegodt legge meg inn på psykiatrisk avdeling med en gang....
Dermed ble det plan B: Jeg flyr!! ALL RIGHT!!! Ingen bølger og bare en times reisetid!!! Og skrekkelig dyrt.... Men Jarle har skjulte assets! Yes!! Jeg vil derfor ankomme Köbenhavn i morra kveld kl 18:30!! SÅ mye bedre!!
Dagen i dag har gått med til pakking og gjennomgang av alt vi må huske å få med. Jeg tror alt er på plass, men det er rart med det, man stresser alltid med noe i siste liten uansett..

Ayla fikk forresten godkjent reisepasset sitt i dag! Rabiesvaksinen er i boks og hun skal sette sine poter på dansk jord igjen! Balders eier gleder seg spesielt til å hilse på henne. Hun er jo tross alt hans barnebarn! :-) Vi gleder oss til å vise henne frem også!

Jonas røyter for livet nå...... Jeg kommer til å måtte vise frem en Østerriksk nakenhund på utstillingen..... Jeg begriper ikke at han kan ha pels igjen på kroppen!! Hver dag ligger det et mørkt teppe på golvet her og det vil ingen ende ta.... Derfor måtte han bades! Kan ikke komme inn til dommeren og så får han munnen full av hår bare fordi han trekker pusten! O skandale! Shampo ble kjøpt inn, AloeVera og alt, og Duttebassen måtte i dusjen... Jonas liker IKKE å dusje! Han klarer til og med å skjelve litt! Men han er flink og blir stående under hele torturen.. Badet så ikke ut etterpå!!! Bare se:
 Sjekk det lodne golvet!!!
 Og det er bare etter tørkinga! Se for deg sluken!!! Nesten tett, gitt...

Etter Jonas var det Jennys tur. Hun skal jo også møte dommeren og kunne ikke være dårligere stelt enn Jonas! Hun trakk pusten dypt og tuslet inn for å møte skjebnen.... Der står hun så, helt stille, med store, mørke øyne og konsentrerer seg om å overleve...
"Æ holdt på å dævve!!!!" (Linsen var fukk av dogg, derfor dette tåkete bildet...)

Da Jenny var ferdig, hadde jeg ikke tenkt å gjøre noe mer, men Lexie mente noe annet. Hun tuslet inn i dusjen helt av seg selv! Hun måtte jo være fin når hun skal møte kavaleren!!! Så dum jeg er, som ikke skjønte det! Lexie ble vasket grundig og jeg måtte bruke to svære håndklær for å få henne sånn noenlunde tørr igjen.... Jonas var henrykt da hun var ferdig! Så ren og pen!!! Og så trengte hun jo masse trøst!! Å lykke!! Han tok oppgaven veldig alvorlig...
Midt oppe i all denne vaskingen gikk Ayla... Hun har ikke vært i dusjen før, men studerte inngående dette fenomenet. Hun gikk i veien hele tiden!! Svinset hit og dit, snuste, spiste såpeskum, nusset på meg og jeg vet ikke hva! Siden tre av fire allerede var reine, kunne jeg likegodt ta henne også. Hun ble geleidet inn i dusjen og fikk sitt første møte med godt temperert vann. Jeg vet ikke helt hva jeg så for meg, bare at det ikke var det som skjedde: Helt stille sto hun!! Så flink! Hun ble vasket og tørket. Så fikk hun gå avsted og da kunne jeg kjenne igjen turboproppen vår: Hun raste inn i stua, under bordet, skøt rygg og flyttet hele greia!! Opp i sofaen, rotet i alle teppene, raste ned igjen, under spisebordet og raste rundt mellom stolbeinene... Hun var helt vill og veldig lykkelig! Her tar hun en bitteliten pause i galskapen:
Frøken Fluffy!

Her er hun litt senere og litt tørrere:
"Se så fin jeg er! Det er helt belastende å være så søt!"

Nå tror jeg som sagt at alt er klart. Bag'en er pakket, hundenes ting og tang er i orden og sjekklisten er sjekket og dobbeltsjekket..... Jeg gleder meg til i morra!! Endelig er ventetiden over! Nå begynner den virkelige spenningen! Å sukk!

God helg alle mann! :-)

1 kommentar:

  1. Velkommen til hjemmelige breddegrader o'flinke flinke TurnèBisser! Vi har savnet dere, og gleder oss til oppdateringer om begivenhetene i Danmark. Mange venter i spenning på detaljene:-)
    Bygdebissene håper dere får en uke med muligheter for avslapning, for en slik langhelg har kanskje tatt på både fysisk og følelsesmessig...
    STOR klem til deg og Jarle og alle bissene!

    SvarSlett