mandag 22. november 2010

Halleluja!!!! Og ikke.................

Vi hadde en kjempefin tur med hundeklubben i går! Jarle tok med Jenny og Lexie på en annen tur, mens jeg tok villbissen Ayla og hormonvraket Jonas med på klubbturen. Dette for at Lexie og Jenny skulle få litt fred og for at Jonas og Ayla skulle få ut litt futt.
Det var faktisk ny rekord på klubbturen i går!! 18 hunder!! Fire Salukis: Ozzy, Zarik, Knud og Lydia. En Cairn: Lilo. En Cairnblanding: Tjorven. En Aussie: Vala. En Schäfer jeg ikke vet navnet på. To Rottis blandinger: Kompis og Maja. To Staff'er: Cæsar og Daisy (?) En Flat. To Greyhounds: Ciara og Peder. En Whippet jeg heller ikke husker navnet på... Og så Ayla og Jonas! Jonas så ut til å elske et par timer uten Jenny i nærheten og var litt overalt! Han herjet rundt og var bare SÅ lykkelig! Ayla fikk en frier!! Forrige uke fant Knud ut at Jenny luktet godt.. Ifølge eieren, hadde ikke Knud noen hjerne, så han kunne man ikke regne med... I løpet av turen forrige uke, så det ut som om Knud plutselig fikk et par hjerneceller og det gikk opp et lite lys for ham! Denne søndagen var ikke Jenny med, men Knud fant ut at Ayla luktet nesten like godt! (Ser ut som om de to hjernecellene plasserte seg ikke i hjernen, for å si det slik...) Ayla ble litt satt ut av denne veldige oppmerksomheten og syns først det var gøy, så litt skummelt men så ble det gøy igjen. Knud er vel den minst skremmende Salukien i hele Norge, egentlig....
Da vi kom hjem og hele familien var samlet igjen, var Jonas roligere enn på lenge! O-lykke! Jeg var spent på om dette ville vare!
I dag kunne faktisk både Jenny og Jonas gå løse på turen!!! Til å begynne med, var jeg himla skeptisk! Det kunne jo være at de lurte meg!! I mørket og alt! Jeg var veldig aktiv med lommelykta! Men, gang på gang viste det seg at Jenny og Jonas var på hver sin plass i skogen og absolutt ikke opptatt av hverandre! Jippi-jippi-jippi!!! Turen gikk fint, uten amorøse utskeielser. Å så godt å endelig kunne slappe av igjen!! Inne er de heller ikke spesielt opptatt av hverandre, men vi skal jo ikke sløve helt bort, heller.
Jonas lekte faktisk med Ayla i dag! I sofaen. Og Ayla syns det var så gøy! Hun hoppet rundt og var så... kokett??? Hvaslags lek var det egentlig????? Jeg ble VELDIG mistenksom og måtte fram med papiret.... Joda: Ayla har fått sin første løpetid............................. Jiiiiipiiii.................................... Å SUKK!!! På 'an igjen..... Raskt regnet vil vi denne høsten ha hatt 7 uker sammenhengende løpetid....... 7 UKER!!!!!

Jeg bare sier det: Er det rart at jeg blir grå og Jarle snart vokser gjennom håret???!!!!
Men litt stolte er vi jo også! Vår lille Snupseplupse er snart voksen!! Så skjønn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar