søndag 14. november 2010

1 uke på vei...

Så ligger første uken bak oss, åtte lange foran... Jeg vet jo ikke om Lexie er gravid eller ikke, men velger å tro at hun er! Man må være positiv!! Hun har ikke endret seg nevneverdig, men man blir ekstra oppmerksom på alle tegn nå. Eller, alt oppfattes som tegn, er vel mer riktig. Jarle mener at hun er mer kosete, jeg syns hun er mer glupsk i matfatet.. Forrige gang lurte Lexie oss grundig og la på seg 2 kg i pur trivsel.. Denne gangen skal jeg passe bedre på! Og det spørs om ikke jeg velger en ultralyd etter noen uker. :-) En annen ting som vi har lagt merke til, er at hun gjerne leker med Ayla når vi er på tur. Det pleier hun ikke gjøre.. Hun leker bare når hun og Jenny rotter seg sammen mot Jonas og pleier å være "den voksne" i forhold til Ayla. Slik er altså "ståa" nå, en uke ut i svangerskapet. Jeg håper og tror at det er småttiser på vei!

I dag var vi på tur med KHK. Vi var 6 tobeinte og 10 hunder. Jenny er kommet til 9. dagen i løpetiden, men heldigvis viste det seg at bare en hannhund hadde nøttene intakte og han var visstnok uten hjerne... (Eierens ord, ikke mine!!) Jeg tok derfor sjansen og gikk sammen med de andre innover. Før pausen holdt Jenny seg til meg og det passet jo perfekt. Ingen mistenkte noe.. :-) Jonas holdt seg foran, med de andre guttene: Kompis, Lilo, Knud og Peder. Ayla fant en Soft Coated valp på 5 måneder (Akilla..??). Lexie, Daisy og Jenny byttet litt på å være først og bakerst, alt etter hvor det var noe interessant action. Etter pausen var det flere av guttene som fant ut at Jenny var spesiell og jeg tror Knud grodde et par hjerneceller!! Men, han ble helt lammet om en av de sorte guttene så på ham, så det gikk fint. Jenny elsket oppmerksomheten samtidig som hun holdt dem på behørig avstand. Ikke klar for det helt store eventyret enda. :-)
Nå ligger Bissene strødd og er storfornøyd med livet! Takk for en kjempefin tur!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar