onsdag 17. november 2010

Og tiden snegler ivei.....

Nå er Lexie snart to uker på vei!! Vi vet jo ikke sikkert om hun skal ha enda, engang, men fortsetter den positive tankegangen og tror det!!! Hun er definitivt mer kosete!!! Hun maser om kos hele tiden! Først på høyre side av stolen, så til Jarle, så på venstre side av stolen... Når jeg sier "nok", går hun til Jarle igjen. Han koser en stund og sier "nok". Det blir ignorert, Lexie skifter stilling og prøver igjen. Jarle koser fraværende og prøver seg på nok et "nok". Hun SER på ham... Han koser videre mens han forklarer henne at han har koset veldig lenge nå og Lexie er overbærende tålmodig med ham. Så prøver han seg enda en gang på "nok". Hun ignorerer det igjen, legger hodet inntil ham og seeeer på ham. Og Jarle koser litt til.. Så er turen kommet til meg! Og slik fortsetter det helt til hun sovner... Hmm... Blir vi lurt, tro???
Forrige gang Lexie skulle ha valper, sto valpesengen i hjørnet her i stua. Nå står det et bord der og under det bordet har Lexie begynt å legge seg!! Jeg tar det som et tegn!!

Ellers er det Jennys løpetid som opptar oss nå.... Jenny er IKKE sint på Jonas og det gjør det hele mye vanskeligere for oss! Vi må passe på HELE tiden!! Hun prøver å lure Jonas med seg overalt! Ut i gangen, inn på kjøkkenet, ut i hagen... Vi er jo ikke dumme heller!! Som om de to turtelduene fikk gå ut i hagen sammen! Ha! Derfor er Jenny ofte å finne sittende foran havedøra. "Jeg vil ut" sier blikket hennes. "Jeg MÅ ut!" Og slipper vi henne ut, blir hun stående og vente på Jonas.... Når det viser seg at han ikke får lov til å gå ut, gidder ikke Jenny heller. Vi setter oss igjen, Jonas får beskjed om å legge seg og Jenny sitter foran havedøra: "Jeg vil ut.."
Takk og lov for den nye døra mellom ganga og stua!! Nå slipper vi i det minste å ha en av dem med når vi skal på do! Og vi slipper å bygge en festning for å holde dem adskilt når vi sover eller er på jobb. Deilig! Nå er Jonas i ganga og vi kan lukke døra og låse den og slippe å bekymre oss for om de har klart å rive Berlinmuren mens vi var borte. Det hender vi lukker enten Jonas eller Jenny ut i ganga når vi er hjemme også, bare for å få litt fred. Men fred og fred, fru Blom.... Den som er i ganga, sitter og kikker inn i stua med STORE, ULYKKELIGE øyne som skjærer oss i sjelen... Tenk at det går an å være så ond! Og så ender det med at den landsforviste får komme inn igjen likevel.....
Heldigvis verken skjelver eller piper Jonas! Foreløpig.... Jenny er på dag 12 i løpetiden, så vi har flere dager i vente... Uff...

Jeg pleier å være sanndrømt i forbindelse med valper og sånt. Det har til og med hendt at jeg har drømt riktig antall valper! Da vi hadde vært på besøk hos Glen, drømte jeg ingenting.. Det bekymret meg, men hun virket jo så gravid, så jeg tenkte ikke så mye på det. Regnet vel med at drømmen ville komme senere..
Denne gangen har jeg drømt en hel masse! Dessverre ikke noe forståelig, men det gjalt Lexie og valpene hennes! Jeg har ingen formening om antallet heller, men tar det som et godt tegn at jeg i det minste drømmer om henne! Blir spennende å se om jeg får en av de virkelige valpedrømmene snart! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar