søndag 3. oktober 2010

Kjerringråd og overtro.....

Denne siste uka har bare gått med til å klare seg gjennom dagene for endelig å kunne ta ferie... Jeg kjente på mandag at jeg muligens ble forkjølet og har, kanskje ved hjelp av selvsuggesjon, klart å holde den i sjakk helt til fredagen.Fra og med fredag ettermiddag, har det bare gått en vei: Nedover... Det begynte med litt hoste på jobb. Innen kvelden kom, kjentes det ut som om jeg hadde prøvd å innhalere en stavmikser mens den enda var i gang! Jeg la meg, men det nyttet ikke. Det var ikke så ille når jeg satt oppe, så mesteparten av den natta tilbragte jeg i stolen min i stua, mens jeg skjelte bort mot tv'en... Var jo så trøtt at jeg aner ikke hva jeg så på... I går satt jeg derfor som en kluss under et pledd og var bare dødvekt. Jeg gjennomlevde 10 hangover'e på en gang og syntes ganske så synd på meg selv... :-( I natt var jeg oppe ca hver time... Men, alt i alt så syns jeg denne natta var bedre enn den forrige! Ei natt varer ganske mange timer og jeg sov jo litt innimellom...
Diverse remedier er kjøpt inn, så som Fishermans Friend og Repsils, men jeg har ikke fått kjøpt Berocca!! Jeg har enda noen igjen, men de er gått ut på dato og virker nok ikke som de skal... MÅ få kjøpt nye i morra!!! De har jo virket hver gang jeg har kjent et snev tidligere, så det er helt forferdelig at jeg ikke har et lager klart hele tiden!!
I min desperasjon har jeg nå prøvd et kjerringråd! Som kjent har sitronen desinfiserende egenskaper og det skal jeg prøve å utnytte! Jeg har delt opp en sitron og kokt den i litt vann. Dette vannet skal drikkes så varmt men klarer og bugs'ene i halsen skal krepere tvert! Det smakte noe helt inni natta surt, så nå er jeg redd jeg ikke klarer å smile før til våren.... Oppi med litt sukker... Like surt... Mer sukker.... Iiiiiiiiiiiieeehh... Fremdeles like surt!! Til slutt ble det sukker med sitronvann og jeg klarte å få det ned, men har sukkeret oppveiet den helende effekten?? Håper virkelig ikke det, for det var UMULIG å drikke et helt glass av denne revegiften!!! Med sukkeret ble det som en hvilken som helst annen medisin, besk og med en litt ekkel ettersmak, men hva gjør man ikke....?! Det verste er at jeg tror det virker! Halsen føles mye bedre etter glasset med avkok og jeg får sove når jeg legger meg! Etter en time er virkningen over og jeg må opp en tur, men jeg sovna i det minste! :-D
Så til overtroen... Noen mener at man får som fortjent... Hvis det er sant, så har jeg vært et ondt-ondt menneske!!!! Men det skjønner jeg ikke!! Jeg har ikke vært verken bedre eller verre enn jeg pleier, så enten burde jeg være syk hele tiden eller ikke i det hele tatt! Frustrerende!! Det eneste jeg har gjort den siste uken, som jeg ikke har gjort før, er å glede meg til høstferien! Er det så galt da??? Men det blir lenge til neste gang jeg skal glede meg til en så ugudelig ting som ferie, det er helt sikkert!!

Ellers koser vi oss fremdeles over at vi har to KBH-vinnere i hus og jeg har fått tatt bilder:
Jonas ble BIR og KBHV-10!!

Jenny ble BIM, Dansk Champion og KBHV-10

Fine-fine Bissene våre!!! Vi reiser til Danmark igjen i november og vil da prøve oss på Dansk Vinner-tittelen. :-)
Før jeg ble helt dødvekt, hadde vi en turbotur til myra her inne i skogen. Tok noen bilder der også:

 Jenny har funnet en pinne!
 En skikkelig skatt, altså!
 Ayla kommenterer alt Jonas gjør...
 Må være der det er action!
 "Ikke begynn uten meg!!!"
 Lexie har funnet en pinne av helt rett størrelse... Kunne nesten ikke få kastet den!!
 "Jeg tror du kan kaste den!" sier Lexie med sitt søteste fjes....
 "Går jeg glipp av noe???"
 Full fart og Ayla kommenterer...
 Jonas ser på Lexies pinne......
 Skjønneste Bissen med sin egen pinne et lite øyeblikk..
 Duttebassen!
"Æææsj! Kommer Bissene hjem igjen?" Rasmus skygger banen....

Et lite livstegn fra oss. Jarle er ute med Bissene akkurat nå og jeg har drukket litt av brygget mitt. Har dyneblikk og håper på noen timer med helende søvn! Tvi-tvi!

2 kommentarer:

  1. Hei Marit :)
    Knall fine bilder og såå stor Ayla har blitt :)!

    Tenkte jeg kunne tipse deg om oppskjært ingefær i kokt vann med en eller to sitronskiver i - her trenger du ikke sukker og det er ikke sååå surt, men det fungerer også veldig bra. På apoteket har de Fribol, sukkerfrie urtepastiller - de er kjempe fine for hals og hoste.

    Masse god bedring! Klem

    SvarSlett
  2. Vil gjerne legge inn sterke immunitetsstyrkende vibber til Bissenes mamma. Allerede mens jeg skriver dette håper jeg du er helt over elendigheten. Kjerringrådet har virket! Sukker og sitron viser seg å gi dobbel effekt!!!!
    Du kjenner at en turbotur med bissekvartettern er akkurat det du trenger for å deale med overskuddet du føler!
    Denne vitaminbomben av en blogg-kommentar sendes deg fra Bygdehexa & co
    SPEEDY RECOVERY!!!!

    SvarSlett