søndag 17. oktober 2010

KHK-turen er snart i boks!

Mye arbeid er lagt i den nye hundeklubbturen, men nå ser jeg enden på det!! Tror jeg... Jeg har trodd at jeg har funnet den optimale runden tre ganger nå... Da jeg trodde at turen var i boks første gang, fikk jeg Anita og Troja med som testpersoner. Det viste seg da at runden ble for lang, så den måtte kortes ned litt. Vi endte da opp med ei runde som tok ca to timer og det er jo genialt! Turen var i boks! Neste gang Anita og jeg gikk runden, hadde vi med ryddesag og machete. Nå skulle stien ryddes!! Vi sagde og sagde.. Macheten viste seg å bare være med til pynt... Den er nok beregnet på palmeblader, ikke seige eike- og einergreiner... Eller så er det bare meg som har kraften til en fiskepudding.... Jeg fikk ikke ryddet noenting, mens Anita var rene skogsarbeideren.... Ooooo-sukk! Bissene merket mitt dalende humør og gikk bare i veien. Skal man være lei seg, så skal man være lei seg og da gjelder det å vrimle rundt beina! Heldigvis var Anita der og fikk humøret på rett vei igjen! Da vi hadde ryddet ferdig hele runden som går utenom sti, gikk vi en annen vei tilbake. Vi forserte kratt og bregnejungel og nærmet oss Linddalstjønn. I en stor kampestein-klynge ble hundene plutselig veldig ivrige. Kanskje var det en grevling under der?? I neste øyeblikk flyktet et sort dyr ut under steinene og løp mot nærmeste tre. Det lignet en sort katt, men hva gjorde den her? Midt inne i skauen?? Den føyk opp langs stammen, men måtte stoppe og se på oss. Det var en mår!!! Det har jeg aldri sett før og vi ble helt andektige!! Kjenner du noen som har sett en mår i levende live, kanskje?? Det er ikke mange forunt, skal jeg si deg! Veldig-veldig fin opplevelse! Den forsvant videre opp i treet og ute av syne for oss, men vi kommer ikke til å glemme den med det første, nei.
I dag ble Jarle med på turen. Selv om Anita og jeg har godkjent runden, så er det alltid greit med flere meninger og innspill. Både utenom-sti-partiet og pauseplassen ble godkjent og jeg tror han var litt imponert over hvor fint det var der! Da vi kom ned til Myr-hoppe-stien ble igjen lengden på runden diskutert. Anita og jeg fant ut at runden tok ca to timer, men vi hadde ikke hatt en ordentlig rast.. Var den enda i lengste laget?? Vi har gått til venstre og endt opp på Svingervann-stien for så å gå tilbake til Allys venner. Jarle foreslo å gå Myr-hoppe-stien til høyre, rett tilbake til Allys venner. Det gjorde vi og jeg tror at vi nå endelig har funnet Runden!!! Med en god og koselig rast på pauseplassen, vil runden nå ta ca to timer og det er vel helt genialt?! Jeg vil gjerne teste den igjen til tirsdag, sammen med Anita, så får vi se om vi endelig er i mål! Det bør vi være, for Lene har jo bestemt at første offisielle tur skal gå allerede til søndag!! Ugh!!! Er vi klare for det??? Joda, alt går! :-)
Her er noen bilder vi tok i dag:
Jonas smiler i finværet

Ayla i farta

  Alle Bissene i høstsola!

2 kommentarer:

  1. Høst-hilsen fra ei kontaktsøkende bygdehex.
    Alldeles magisk med disse bissebildene! Jeg gleder meg til å hilse på dere alle samma snart! Spennende med hundeklubbruta i skauen! Dere er virkelig noen ildsjeler :-)
    Vil bare ønske deg i fin uke: vi sees plutselig!

    SvarSlett
  2. Hei Marit :)

    Så flotte de er! Hadde jeg ikke vært frelst før så hadde jeg blitt det av disse bildene :)

    Så stor og fin Ayla har blitt! :)

    Klem fra Bente

    SvarSlett